لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۴

۱۰ هزار سرباز در اماکن عمومی فرانسه مستقر می‌شوند


فرانسه ۱۰ هزار سرباز جديد را برای حفاظت از اماکن عمومی و پنج هزار پليس برای حفاظت از اماکن و ساختمان‌های متعلق به يهوديان و مسلمانان اختصاص می‌دهد.

آن گونه که خبرگزاری رويترز به نقل از ايو لودریَن، وزير دفاع فرانسه منتشر کرده، اين کشور کماکان در بالاترين وضعيت امنيتی باقی خواهد ماند: «تهديدها پابرجا هستند و ما بايد خود را از آنها حفظ کنيم. در اين ماموريت داخلی ما تقريبا از همان تعداد نيرو استفاده خواهيم کرد که در خارج از کشور مستقر کرده‌ايم».

برنارد کازنوو، وزير کشور فرانسه، هم گفته است که ۴۷۰۰ مامور پليس برای حفاظت از ۷۱۷ بنای يهودی در سراسر اين کشور به ۴۱۰۰ ژاندارمی که هم‌اکنون در اين امکان مستقرند، اضافه خواهند شد.

مانوئل ولس، نخست وزير فرانسه، نیز اعلام کرده که «کنيسه‌ها و مدارس يهوديان» همراه با «مساجد مسلمانان» از اقدامات حفاظتی جديد بهره‌مند خواهند شد و افزوده که اين تصميم به خاطر حملاتی است که اخيرا به تعدادی از مساجد در فرانسه صورت گرفته است.

در جريان يک رشته اقدامات تروريستی توسط اسلامگرايان در فرانسه، ۱۷ نفر شامل ۱۰ کاريکاتوريست و پرسنل هفته‌نامه طنز شارلی ابدو، چهار يهودی و سه پليس کشته شدند. سه گروگانگير نيز توسط نيروهای ضد تروريستی فرانسه به قتل رسيدند.

فرانسه همزمان بزرگترين اقليت مسلمان و يهودی اروپا را در خود جای داده است.

به دنبال این اتفاقات، اسرائیل هم خواستار افزایش اقدامات امنیتی از یهودیان در فرانسه شد و هم از یهودیان این کشور دعوت کرد تا برای زندگی به اسرائیل مهاجرت کنند.

در واکنش، فرانسه اعلام کرد که از یهودیان در این کشور حمایت می‌کند و نخست‌وزیر فرانسه گفت که مهاجرت یهودیان از فرانسه به اسرائیل به معنی «شکست جمهوری» در فرانسه خواهد بود.

تصميم دولت فرانسه برای افزودن هزاران سرباز ارتش و پليس جديد به اقدامات حفاظتی در اين کشور، يک روز پس از بزرگترين راهپيمايی در تاريخ فرانسه اعلام شد.

ميليون‌ها نفر در پاريس و ديگر شهرهای فرانسه در کنار رهبران اين کشور و حدود ۵۰ کشور ديگر جهان، يکشنبه ۲۱ دی، راهپيمايی کردند تا به حملات اخير اعتراض کرده و همبستگی خود را نشان دهند.

XS
SM
MD
LG