لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۳

پیام تسلیت روحانی و هاشمی رفسنجانی به محمد خاتمی


به رغم تاکید برخی مسئولین عالی‌رتبه قضایی ایران مبنی بر ممنوعیت انتشار مطالب و تصاویر محمد خاتمی در رسانه ها،‌ پیام های تسلیت حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی، خطاب به او در رسانه ها از جمله خبرگزاری دولتی ایران منتشر شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، پیامش را با عنوان « حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای سیدمحمد خاتمی، دامت عزّه» خطاب به رئیس جمهور اسبق ایران آغاز کرده‌است.

خواهر محمد خاتمی روز شنبه دوم اسفندماه بر اثر بیماری در گذشته است.

پیام آقای روحانی در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری و نیز پیام آقای هاشمی هم در وب سایت شخصی او منتشر شده و سپس برخی خبرگزاری‌ها مانند ایرنا و ایلنا و ایسنا آن‌ها را بر روی خروجی خود قرار داده‌اند.

همه این‌ها درحالی است که در تازه‌ترین اظهار نظرها درباره ممنوعیت حضور رسانه‌ای محمد خاتمی،‌ دادستان کل ایران نیز بر این موضوع تاکید مجدد کرده است.

ابراهیم رئیسی روز شنبه دوم اسفند در حاشیه یک همایش در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که با توجه به ممنوع‌التصویر شدن آقای خاتمی، برخی در فضای مجازی اعلام کرده‌اند که ما رسانه این فرد هستیم، گفت: «سخنگوی قوه قضائیه موضع دستگاه قضایی را در رابطه با این موضوع اعلام کرده است؛ توضیحی که آقای محسنی‌اژه‌ای در رابطه با این موضوع ارائه کردند، جای هیچ سوالی را باقی نمی‌گذارد.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، روز ۲۷ بهمن گفته بود که رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطلبی از محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران، منعکس کنند و با «رسانه‌های متخلف» برخورد خواهد شد.

همچنین آقای اژه‌ای تاکید کرده بود: «در مورد کسانی که شورای عالی امنیت ملی در مورد آن‌ها تصمیم گرفته یا قوه قضاییه آن‌ها را به عنوان سران فتنه محسوب می‌کند، دستگاه قضا می‌تواند دستوراتی بدهد.»

در همین رابطه، چند روز پیش مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، ممنوع التصویر شدن محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین ایران را «اقدامی نامتعارف، غیر قانونی و دارای جهت گیری‌های سیاسی» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای شورای مرکزی این مجمع، اقدام قوه قضاییه را واکنش به اقبال عمومی جامعه به محمد خاتمی دانسته است.

همچنین در واکنش به سخنان سخنگوی قوه قضائیه، صفحاتی در فیس‌بوک با عنوان «رسانه خاتمی می‌شویم» ایجاد شده است. در روزهای گذشته همچنین تعدادی از کاربران فیس‌بوک عکس‌های پیشین خود با محمد خاتمی و یا عکس‌هایی از او را منتشر کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG