لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۶

زن مهاجم درکالیفرنیا با «حکومت اسلامی» بیعت کرده بود


در تیراندازی کالیفرنیا دستکم ۱۴ نفر از جمله یک ایرانی تبار جان باختند
در تیراندازی کالیفرنیا دستکم ۱۴ نفر از جمله یک ایرانی تبار جان باختند

پلیس آمریکا می گوید تشفین مالک که روز چهارشنبه همراه شوهرش به یک مرکز بهزیستی در کالیفرنیا حمله کرده، با انتشار ویدیویی در فیس بوکش با داعش بیعت کرده بود.

مقام‌های پلیس در عین حال،روز جمعه گفته اند شواهدی ندارند که حاکی از ارتباط مستقیم یا دستور گرفتن این زن از داعش یا حکومت اسلامی باشد.

سید رضوان فاروق، بازرس مسئول رسیدگی به رستوران‌ها در سازمان بهداشت بخش سن برناردینو، و همسرش تشفین مالک روز چهارشنبه به یک جشن تعطیلات که همکاران رضوان فاروق در آن حضور داشتند، حمله کردند. در این حمله دستکم ۱۴ نفر از جمله یک ایرانی تبار جان باختند.

۱۴ قربانی در تیراندازی در کالیفرنیا؛ هویت مهاجمان اعلام شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:11 0:00

طبق این گزارش‌ها، رضوان فاروق در این جشن حضور داشته است اما از محل جشن خارج شده و سپس مسلح به همراه همسرش به این محل بازگشته بود و حاضران را به رگبار بستند. به گفته پلیس، این دو نفر ۷۵ گلوله به سمت حاضران شلیک کردند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، یک مقام امنیتی آمریکایی روز پنج‌شنبه تایید کرد که رضوان فاروق «از طریق شبکه‌های اجتماعی با تندروهای اسلامی در ارتباط بوده است».

سید رضوان فاروق فرزند یک مهاجر پاکستانی بود و در آمریکا به دنیا آمده بود و همسرش پیش از ازدواج، سال‌ها ساکن عربستان سعودی بود.

رییس پلیس سن برناردینو می‌گوید، پس از کشته شدن این دو مهاجم، دست‌کم یک هزار و ۶۰۰ گلوله، به همراه سه بمب دست‌ساز و یک دستگاه کنترل از راه دور از خودروی اجاره‌ای آنها به دست آمده است.

وی اضافه کرده است: «همچنین ۱۲ بمب دست‌ساز به همراه سه هزار گلوله از منزل سیدرضوان فاروق و همسرش کشف شده است.»

در همین حال، باراک اوباما، ریس‌جمهور آمریکا پس از جلسه روز پنجشنبه با مشاوران امنیت ملی‌اش، گفته است که اطمینان دارد پلیس فدرال آمریکا و مجریان قانون، دلایل منجر به این حادثه را به دست می‌آورند. وی در عین حال خواستار آن شده که شهروندان کشور پیش از هر گونه قضاوت در مورد این رویداد، منتظر واقعیت‌ها باشند.

XS
SM
MD
LG