لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۴

روحانی در مورد لغو کنسرت‌ها: هرکس یک تریبونی یافت که نمی‌تواند قانون‌گذاری کند


رئیس جمهور ایران گفت که «بی‌قانونی به نام دین و دلسوزی برای دین بدتر است».
رئیس جمهور ایران گفت که «بی‌قانونی به نام دین و دلسوزی برای دین بدتر است».

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، با انتقاد از مشکلاتی که بر سر راه برگزاری کنسرت‌های موسیقی به وجود آمده، گفت: «یک جا به پزشک و یک جا به هنرمند بی‌احترامی می‌شود، یک جا که کنسرتی می‌خواهد برگزار شود، مجلس قانون‌گذاری ایجاد می‌شود».

به گزارش ایرنا، آقای روحانی، دوشنبه اول شهریور گفت که «ما مجلس شورای اسلامی داریم» و افزود: «هر کسی صبح بلند شد و یک تریبونی یافت که نمی‌تواند قانونگذاری کند. وزیر ما هم نباید تبعیت کند و باید تابع قانون باشد».

او تأکید کرد: «اگر قانون مورد بی‌احترامی قرار گیرد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.»

این سخنان آقای روحانی پس از آن اظهار می‌شود که احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با برگزاری کنسرت‌های موسیقی در این استان مخالفت شدید نشان دادند.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نهایت در برابر این مخالفت کوتاه آمد و گفت که دیگر کنسرتی در مشهد برگزار نخواهد شد.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، اول شهریور گفت که «این تصمیم فقط به دلیل حرمت وجود بارگاه امام رضا و حفظ حریم معنوی آن بزرگوار اتخاذ شده است».

با وجود این، آقای نوش‌آبادی تاکید کرد که این تصمیم تنها مختص به مشهد است و دیگر شهرهای خراسان رضوی را شامل نمی‌شود.

این در حالیست که رئیس‌ کل دادگستری این استان گفته که تصمیم دادستان مشهد برای برگزار نشدن کنسرت‌ها در دیگر شهرهای استان هم اجرا خواهد شد.

مشهد، میزبان مقبره امام هشتم شیعیان است.

در همین حال خبر رسید که امام جمعه شش شهر دیگر ایران نیز خواستار توقف یا محدود شدن برگزاری کنسرت موسیقی در شهرهای خود شده‌اند.

این در حالی است که مجید انصاری، معاون حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری ایران هم در روز اول شهریور تاکید کرد که «اگر کنسرتی مجوز قانونی دریافت کند، هیچ شخص و شخصیتی در کشور حق ندارد اجرای این کنسرت را لغو کند چرا که این مسئله به هرج و مرج اجتماعی منجر می‌شود».

آقای انصاری افزود: «اگر قرار باشد هر کسی به خودش حق بدهد موضوعی را که به هر دلیلی قبول ندارد یا سلیقه دیگری درباره‌اش دارد از مجاری غیرقانونی لغو کند یا مانع اجرایش شود، این احتمال پیش می‌آید که در حوزه‌های دیگر، افراد دیگری هم به خودشان چنین حقی بدهند».

حسن روحانی هم در سخنان خود تاکید کرد که «اگر قانونی می‌خواهد وضع شود، نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کنند و آن را شورای نگهبان تایید می‌کند و پس از آن ابلاغ و عملیاتی می‌شود اما قبل از سیر قانونی، بی‌قانونی خوب نیست».

رئیس جمهور ایران افزود: «بی‌قانونی به نام دین و دلسوزی برای دین بدتر است».

XS
SM
MD
LG