لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۲

حمله روزنامه دولت احمدی‌نژاد به رفسنجانی به خاطر تسلیت به موسوی


روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت محمود احمدی‌نژاد، در مطلبی در وب‌سایت خود که در واکنش به تسلیت اکبر هاشمی رفسنجانی به میرحسین موسوی منتشر کرده پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت را ادامه «روند حمایتی و دوپهلو»ی او از جنبش سبز و رهبران آن در ایران دانسته است.

این روزنامه که همواره در پنج سال گذشته در حمله به اکبر هاشمی رفسنجانی گوی سبقت را از دیگر رسانه‌های حامی دولت ربوده است پیام او به میرحسین موسوی را «نشان از دور جدید سیاست‌های حمایتی وی از جریان اغتشاش» دانسته است.

به دنبال درگذشت پدر میرحسین موسوی، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی پنج‌شنبه شب در پیامی که در وب‌سایت خود منتشر کرد این اتفاق را به آقای موسوی، از رهبران مخالفان در ایران، تسلیت گفت.

اما به نظر می‌رسد آن چه باعث واکنش روزنامه رسمی دولت جمهوری اسلامی به پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شده باشد تجلیل او از میرحسین موسوی باشد که در پیام آقای رفسنجانی «فرزند خدوم و برومند» خوانده شده است.

آقای رفسنجانی که اکنون تنها ریاست مجمع تشخیص مصلحت را بر عهده دارد در پیام خود می‌گوید که خانواده میرحسین موسوی «خدمات شایسته‌ای به اسلام و انقلاب و میهن اسلامی‌مان کردند و افتخار تقدیم چندین شهید در راه اسلام، انقلاب و میهن را در کارنامه خود دارند».

روزنامه ایران در مطلبی که در وب‌سایت آن منتشر شده در برابر عبارت «فرزند خدوم» علامت تعجب گذاشته و سپس از گفته هاشمی رفسنجانی درباره «خدمات شایسته» میرحسین موسوی ابراز تعجب کرده است.

روزنامه ایران می‌نویسد: «آقای رفسنجانی توضیح نداده منظورش از خدمات شایسته میرحسین به ایران، امیدوار کردن ضدانقلاب به براندازی جمهوری اسلامی بوده یا رهبری آشوب‌های خیابانی توسط وی.»

تجلیل رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از میرحسین موسوی و خانواده وی در حالی است که به ویژه از زمان فراخوان رهبران مخالفان حکومت برای برگزاری تظاهرات در روز ۲۵ بهمن، رسانه‌ها و شخصیت‌های هوادار دولت بارها از آیت‌الله رفسنجانی خواسته بودند در موضعی «صریح و شفاف» از «سران فتنه اعلام برائت کند».

درگذشت پدر میرحسین موسوی در روز چهارشنبه گذشته با پیام تسلیت تعدادی از مراجع تقلید از جمله یوسف صانعی و بیات زنجانی و چهره‌های سیاسی و تشکل‌های سیاسی ایران همراه بوده است.

اما در این میان رهبر جمهوری اسلامی که ظاهرا با پدر آقای موسوی رابطه خویشاوندی داشته و، به نوشته وب‌سایت کلمه، در دوران انقلاب مدتی در خانه او پناه گرفته بود هیچ واکنشی به درگذشت او نشان نداد.

میراسماعیل موسوی، پدر میرحسین موسوی، روز چهارشنبه در خانه خود در تهران در حالی به دلیل کهولت سن از دنیا رفت که بیش از ۴۵ روز از بازداشت خانگی آقای موسوی و زهرا رهنورد می‌گذشت.

مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه همچنین از برگزاری مراسم تشییع جنازه پدر میرحسین موسوی جلوگیری کرده و شماری از کسانی را که برای شرکت در این مراسم گرد هم آمده بودند بازداشت کردند.
XS
SM
MD
LG