لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۸

شریفی نیا در نقش احمد خمینی


سید احمد خمینی پسر آیت الله خمینی
سید احمد خمینی پسر آیت الله خمینی

محمدرضا شريفی نيا که در فيلم «فرزند صبح» بهروز افخمی نقش پدرآيت الله خمينی را بازی کرده است، اکنون در ادامه همان فیلم نقش احمد خمينی را نيز بازی می‌کند.


به گزارش خبر گزاری فارس، شريفی‌نيا بازی در نقش پدر آيت الله خمينی را به پايان رسانده و اواخر فروردين ماه با تست نهايی گريم در نقش احمد خمينی جلوی دوربين می‌رود.


فرزند صبح پروژه‌ای درباره زندگی آيت الله خمينی از زمان تولد تا هفت سالگی است که نيمی از آن در مهر ماه سال ۸۳ فيلمبرداری شد.


پس از فیلمبرداری نیمی از فیلم، گروه سازنده تصميم گرفت تا از همان بازيگری که نقش کودکی آيت الله خمينی را بازی کرده بود برای نقش دوران نوجوانی نيز استفاده کند، به همين دليل پروژه ساخت فيلم از سال ۸۳ متوقف شد و عوامل سازنده فيلم در انتظار بزرگ شدن بازيگر مربوطه هستند.


بهروزافخمی، کارگردان اين فيلم، از بازيگران متفاوت و چهره‌های شناخته ‌شده سينما استفاده کرده است .


ازجمله بازيگرانی که در اين فيلم ايفای نقش می کنند می توان به هديه تهرانی،عبدالرضا اکبری، آتيلا پسيانی، محمدرضا شريفی نيا و کودک خردسال آرمان ايران پور اشاره کرد .


اين فيلم که تبديل به يکی از بحث بر انگيز ترين فيلم های سينمای ايران شده است، از همان ابتدا مورد توجه افراد و گروه‌های مختلف قرار گرفت .


هدیه تهرانی در نقش مادر آیت الله خمینی

بيشتر انتقاد ها متوجه بازيگرانی است که افخمی برای نقش های فيلم در نظر گرفته است. نوک پيکان اين مخالفت ها متوجه هديه تهرانی است که نقش مادر آيت الله خمينی را بازی می کند.


بهروز افخمی چندی پيش در نامه‌ای به رسانه‌ها از انتخاب‌های خود دفاع کرد و خواستار آرامش برای گروه سازنده فيلم شد.


قرار است فيلمبرداری بخش‌های باقيمانده پروژه سينمايی «فرزند صبح» از ۱۵ مردادماه دوباره کليد بخورد.


آغاز «توفيق اجباری» لطيفی تا ۲۰ روز ديگر


محمد حسين لطيفی بهترين کارگردان جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر، فيلم طنز «توفيق اجباری» را تا ۲۰ روز ديگر وارد مرحله توليد خواهد کرد.


محمد حسین لطیفی

به گزارش خبرگزاری فارس، اين سومين فيلم لطيفی است که با درون‌مايه طنز‌آميز ساخته می‌شود و تهيه کننده اين فيلم سيدکمال طباطبايی است .


پروانه ساخت اين فيلم ابتدا با نام «آفتاب پرست» به تهيه‌کنندگی کمال طباطبايی صادر شده بود که در ادامه درگير توليد فيلم «روز سوم» شد.


محمدحسين لطيفی تاکنون فيلم‌های سرعت، دختر ايرونی، عينک دودی، خوابگاه دختران و روز سوم را در ژانرهای مختلف کارگردانی کرده است .


به گفته يکی از دست‌اندرکاران فيلم، نام فيلم موقتی است و احتمالا تغيير خواهد يافت .


بهرام بيضايی ۲۸ بازيگر فيلم «لبه‌ی پرتگاه» را مشخص کرد


بيست‌وهشت بازيگر انتخاب‌شده برای بازی در جديدترين فيلم سينمايی بهرام بيضايی «لبه پرتگاه» سرانجام معرفی شدند .


به گزارش خبرگزاری ايسنا، مژده شمسايی، محمدرضا گلزار، مهران مديری و نگار فروزنده چهار بازيگر اصلی فيلم «لبه پرتگاه» هستند.


بهرام بیضایی

همچنين ديگر بازيگران اين فيلم عبارتند از: سيدمهرداد ضيايی، حامد بهداد، سهيلا رضوی، فاطمه نقوی، نيره فراهانی، حميد ابراهيمی، کاظم افرندنيا، سروش صحت، بهاره رهنما، مهران امام‌بخش، سعيد ذهنی، محسن حسينی، فهميه اکرمی، حميد حمزه، اميد خوش‌ منش، فرزانه ارسطو، کاوه سماک‌باشی، شاهرخ عزيزی، محمدعلی حسين‌عليپور، مهدی تارخ، فرهاد بشارتی و حسن شيرزاد.


بهرام بيضايی که سال ۷۹ «سگ‌کشی» را ساخت و از آن پس ديگر فيلمی را جلوی دوربين نبرده است، قصد دارد بعد از شش سال «لبه پرتگاه» را اواسط ارديبهشت ماه سال جاری مقابل دوربين ببرد .


سينايی «صورتگران عصر خون» را می‌سازد


خسرو سينايی اوايل تابستان آينده فيلم بلند تاريخی «صورتگران عصر خون» را کليد می‌زند.


به گزارش خبرگزاری مهر، فيلم «صورتگران عصر خون» که به زندگی رضا عباسی مينياتوريست عصر قاجار می پردازد هم اکنون در مراحل بازنويسی فيلمنامه قرار دارد و عوامل آن هنوز قطعی نشده اند.


اين بار سينايی قصد دارد برای بازی در اين فيلم برخلاف ديگر آثارش از ستاره های سينما استفاده کند.


سينايی فيلمنامه «صورتگران عصر خون» را سال ها پيش نوشته و منتشر کرده‌ است.


وی در حال حاضر مراحل پايانی بازنويسی اين فيلمنامه را انجام می دهد و از آنجا که اين فيلم يک پروژه عظيم تاريخی خواهد بود، مراحل پيش توليد آن سه ماه طول می کشد تا مراحل ابتدايی کار و به ويژه دکورها آماده شود.


آخرين فيلم سينمايی سينايی «مثل يک قصه» بود که در بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر حضور داشت و اکنون در نوبت اکران قرار دارد .


مجيدی مشکل بازيگر دارد


سيدجمال حاتمی، دستيار مجيد مجيدی به خبر گزاری فارس گفت که با وجود فراخوان برای پيدا کردن بازيگر و همچنين تست از حدود هزار نفر علاقه مند، هنوز بازيگران فيلم جديد مجيد مجيدی انتخاب نشده اند.


تالار مبارک فرهنگسرای بهمن، چهارشنبه گذشته، روز نسبتاً شلوغی را به خود ديد و افراد زيادی برای شرکت در آزمون بازيگری در آخرين فيلم مجيد مجيدی در اين مکان، گرد هم آمده بودند.


یکی از علاقمندان بازیگری در انتظار ورود به اتاق تست فیلم مجید مجیدی

حاتمی با اعلام اين نکته که ديگر جلسه تست‌ گيری برگزار نخواهد شد، گفت: «برای انتخاب بازيگر کودک فيلم هم که از سال گذشته و در مقاطع مختلف در جست وجوی بازيگر بوديم، هنوز تصميمی نگرفته‌ايم و قرار است با مراجعه به مدارس مختلف و تست گرفتن از کودکان، اين بازيگر را هم پيدا کنيم»


نکته جالب توجه در اين فراخوان بازيگری علاقه بسياری از مردم به سينمای مجيدی بود. عده زيادی از علاقه‌مندان به مجيدی، با هدف حضور در فيلمی از اين سينماگر در سالن مبارک حاضر شده بودند که بسياری از آنها اين قضيه را در گفت و گو با مجيدی به او ابراز کردند.


مجيد مجيدی که صبح روز فراخوان در فرهنگسرای بهمن حضور نداشت، عصر آن روز دقايقی در سالن مبارک حاضر شد و ضمن گفت‌وگو با خبرنگاران، از مراحل مختلف آزمون بازيگری بازديد کرد.


فيلم جديد مجيدی« آواز گنجشک» ها نام دارد .


XS
SM
MD
LG