لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۰

ترامپ: امنیت مرزها، اشتغال و بهداشت و درمان در صدر اولویت‌ ها هستند


پل رایان، دونالد ترامپ و ملانیا ترامپ در کنگره آمریکا در روز پنجشنبه
پل رایان، دونالد ترامپ و ملانیا ترامپ در کنگره آمریکا در روز پنجشنبه

دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا، روز پنجشنبه دهم نوامبر به کنگره آمریکا رفت و پس از دیدار با رییس مجلس نمایندگان اظهار داشت که سه موضوع امنیت مرزها، اشتغال و بهداشت و درمان در صدر اولویت‌های او در آغاز کارش قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ پس از دیدار با پل رایان، رییس مجلس نمایندگان، به خبرنگاران گفته است،‌ همان طور که می دانید، در خصوص مساله نظام بهداشت (بیمه تامین اجتماعی) کاری می کنیم که برای همه مقرون به صرفه شود. ما یک کار واقعی در خصوص نظام بهداشت انجام خواهیم داد.

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود دو موضوع؛ لغو کردن طرح بیمه درمانی باراک اوباما و ایجاد دیوار برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی را محور اصلی تبلیغات خود قرار داده بود.

رییس جمهوری منتخب آمریکا روز پنجشنبه تصریح کرده است: به همراه کنگره‌ای که اکثریت آن در اختیار جمهوریخواهان است، «دستاوردهای چشمگیری برای مردم آمریکا خواهیم داشت.»

آقای ترامپ همچنین پس از دیدار یک ساعته با مک کانل، رهبر اکثریت مجلس سنا، گفته است: ما کارهای زیادی برای انجام داریم.

رییس جمهوری منتخب تاکید کرده است: قطعا ما نگاه جدی به مساله مهاجران خواهیم داشت.

وی اضافه کرده است: موضوع نظام بهداشت (بیمه درمانی) به طور جدی بررسی می شود و همچنین به موضوع اشتغال به جدی خواهیم پرداخت.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه روز سه شنبه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانست با کسب آرای الکترال لازم هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات را شکست دهد.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه پیش از رفتن به کنگره، ابتدا به کاخ سفید رفت و با باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا در خصوص انتقال قدرت بحث و گفت وگو کرد.

باراک اوباما در خصوص این دیدار گفته بود: «اولویت اصلی من در دو ماه آینده انتقال آرام قدرت و موفقیت رییس‌جمهوری منتخب است. جدا از اختلافات، آنچه که برای همه ما بسیار مهم است کار کردن و همکاری با یکدیگر است».

دونالد ترامپ نیز تصریح کرده بود: «گفت‌وگوها بیش از زمان برنامه‌ریزی شده طول کشید و ما درباره بسیاری از موضوعات مختلف صحبت کردیم.»

کنگره آمریکا قرار است هفته آینده کار خود را از سر بگیرد.

XS
SM
MD
LG