لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۲

ترامپ رسما نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد


در دومین روز از گردهمایی ملی گردهمایی حزب جمهوریخواه آمریکا در کلیولند، دونالد ترامپ، میلیاردر نیویورکی، با کسب آرا لازم رسما به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری آمریکا معرفی شد.

به گزارش رویترز، پسر دونالد ترامپ با اعلام آرای نیویورک برای پدرش، عملا دونالدترامپ آرا لازم برای نامزدی حزب را کسب کرد. دونالد ترامپ با کسب یک هزار و ۲۳۷ رای حدنصاب لازم را به دست آورده است.

فرزند این میلیاردر نیویورکی گفت است: باعث افتخار من است که امشب اعلام کنم که با محاسبه آرا، دونالد ترامپ حدنصاب لازم را کسب کرده است.

در دومین روز گردهمایی ملی جمهوریخواهان، پل ریان، رییس مجلس نمایندگان و بلندپایه ترین مقام منتخب حزب جمهوریخواه ریاست نشست و پروسه رای گیری برای تعیین نامزدنهایی این حزب را به عهده داشت.

در ادامه این مراسم و پس ازکسب حد نصاب، پل رایان در این گرهمایی دونالد ترامپ را نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هشتم نوامبر سال جاری اعلام کرد.

دونالد ترامپ در واکنش در حساب توییتری خود نوشته است:« نامزدی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افتخار بزرگی برای من است. من سخت کار خواهم کرد و شما را ناامید نخواهم کرد. اول آمریکا!»

قرار است دونالد ترامپ روز پنجشنبه در این گردهمایی سخنرانی خواهد کرد.

گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه در کلیولند واقع در ایالت اوهایو درحال برگزاری است.

طبق این گزارش به دنبال شکست مخالفان دونالد ترامپ در روز دوشنبه، در دومین روز شمارش آرا ایالت های محتلف برای تعیین نامزد نهایی در دستور کار قرار گرفت.

معترضان عصر دوشنبه در گردهمایی ملی جمهوریخواهان خواستار رای گیری دوباره بودند، اما نتوانستند رای لازم را کسب کنند.

سخنرانان دومین روز

تفنی ترامپ، دختر دونالد ترامپ، یکی دیگر از سخنرانان در دومین روز گردهمایی ملی جمهوریخواهان بود.

وی در این سخنرانی به نقش دونالد ترامپ در زندگی شخصی اش پرداخت.

در ادامه دونالد ترامپ جونیور، فرزند ارشد ترامپ، نیز در گردهمایی ملی جمهوریخواهان گفته است: هیلاری کلینتون خطری است که آمریکایی‌ها قادر نخواهند بود بهای هزینه ریاست جمهوری او را بپردازنند.

حمله به هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی حزب دمکرات محور اصلی اکثر سخنرانی ها در دومین روز از گردهمایی ملی جمهوریخواهان بود.

کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی و از نامزدها حزب جمهوری خواه در مرحله مقدماتی، در سخنرانی خود خواستار محاکمه هیلاری کلینتون شد.

در همین حال، سناتور جف سشن، از ایالت آلاباما در این مراسم دونالد ترامپ را «یک جنگجو و یک پیروز » خطاب کرده است.

دونالد ترامپ پیش از آغاز گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه مایک، پنس فرماندار ایالت ایندیانا را به عنوان معاون خود در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.

به گزارش رویترز، نخستین روز گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه تحت الشعاع شکست تلاش مخالفان ترامپ برای رای گیری مجدد و همچنین سخنرانی همسر نامزد حزب جمهوریخواه قرارگرفت.

رسانه های آمریکا با پخش بخش هایی از سنخرانی ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، در روز نخست گردهمایی ملی جمهوریخواهان وی را به «سرقت ادبی» در سخنرانی‌اش متهم کردند.

این رسانه ها با انتشار نطق میشل اوباما، همسر رئیس جمهوری آمریکا، که در سال ۲۰۰۸ در گردهمایی دموکرات‌ها ایراد شده بود، خانم ترامپ را به «سرقت ادبی» متهم کردند.

«سی ان ان» بخشی از سخنان ملانیا ترامپ در نطق روز دوشنبه ۲۸ تیرماه، که کاملاً شبیه به سخنان میشل اوباما بوده ‌را بارها نشان داده است.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ این گزارش ها را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG