لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۵

ترامپ به شرکت‌های آمریکایی نسبت به انتقال فرصت‌های شغلی به خارج هشدار داد


دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا، روز پنجشنبه به ایالت ایندیانا سفر کرد تا در توافق با شرکت «کاریر» برای جلوگیری از انتقال یک هزار فرصت شغلی از اینایالت به مکزیک،را نهایی کند. با این حال آقای ترامپ به شرکت‌های آمریکایی که می خواهند کارخانه‌های خود را به خارج از کشور منتقل کنند هشدار داده که در دولت او با مشکل مواجه خواهند شد.

به گزارش رادیو عمومی آمریکا، «ان پی ار»، دونالد ترامپ عصر جمعه با حضور درکارخانه «کاریر» درایندیاناپولیس تاکید کرده است، هر شرکتی که بخواهد عملیات تولیدی خود را به خارج منتقل کند، با «پیامدهای» چنین اقدامی مواجه خواهد شد.

رییس جمهوری منتخب آمریکا تصریح کرده است: شرکت‌های که چنین کنند (محصولاتشان)با مالیات‌های سنگین در مرزها آمریکا مواجه خواهد شد.

دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که مانع انتقال عملیات شرکت‌های آمریکایی به خارج خواهد شد.

فاکس نیوز، می گوید حفظ یک هزار فرصت شغلی در ایالت ایندیانا پیروزی مهمی برای دونالد ترامپ پیش از آغاز رسمی کارش محسوب می شود.

در همین حال، وال استریت جورنال گزارش داده است که کمپانی «یونایتد تکنولوژی» شرکت مادر «کاریر»،در مقابل حفظ یک هزار فرصت شغلی در ایندیانا مبلغ هفت میلیون دلار معافیت مالیاتی طی ده سال دریافت خواهد کرد.

دونالد ترامپ با این حال گفته است، شرکت کاریر وعده داده است که ۱۷ میلیون دلار در این تاسیسات در ایندیاناپولیس سرمایه گذاری کند.

رییس جمهوری منتخب آمریکا از تصمیم خود باری جلوگیری از انتقال فرصت‌های شغلی دفاع کرده و گفته است:می گویند در‌شان رییس جمهوری نیست که به مدیران و مسئولان تجاری زنگ بزند، ولی فکر می کنم این در‌شان رییس جمهوری است.

آقای ترامپ تصریح کرده است که تماس‌های بیشتری با مدیران کمپانی هایی که می خواهند تاسیسات خود را منتقل کنند خواهد گرفت.

دونالد ترامپ روز ۲۰ ژنوایه سال ۲۰۱۷ به عنوان رییس جمهوری آمریکا سوگند یاد خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG