لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۱

اعلام آمادگی مشروط ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی


دونالد ترامپ می گوید، اگر شرایط مناسب باشد، حاضر است با رهبر کره شمالی دیدار کند.
دونالد ترامپ می گوید، اگر شرایط مناسب باشد، حاضر است با رهبر کره شمالی دیدار کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرده است که در صورت مناسب بودن شرایط ، آماده است تا با رهبر کره شمالی دیدار کند.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه بلومبرگ گفته است: در صورتی که شرایط برای من مناسب باشد با (رهبر کره شمالی) دیدار می کنم، من حتما با او دیدار خواهم کرد و مفتخر خواهم بود که چنین کاری را انجام بدهم.

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرده است: در شرایط مناسب من با او ملاقات خواهم کرد.

طبق این گزارش دونالد ترامپ توضیح بیشتری در خصوص شرایط مد نظرش برای دیدار با رهبر کره شمالی ارائه نکرده است. اما ساعاتی بعد از این مصاحبه، سخنگوی کاخ سفید تصریح کرده است، پیونگ یانگ می بایست با اقدامات لازم چنین شرایطی را مهیا کند.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفته است: خیلی روشن است که شرایط اکنون اماده نیست.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرده است: بعید می دانم که چنین چیزی در آینده نزدیک روی دهد.

رویترز می گوید، دونالد ترامپ از زمان روی کار آمدن از ابراز تمایل کرده است که با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کند. اما همزمان دولت او همواره تاکید کرده است که کره شمالی باید برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفته بود که آمریکا با کره شمالی مذاکره نخواهد کرد.

مایک پنس، معاون اول رییس جمهوری آمریکا نیزروز دوشنبه باردیگر تاکید کرد که دوران «صبر استراتژیک» آمریکا در قبال کره شمالی به پایان رسیده است.

با این حال، وزارت امور خارجه آمریکا عصر روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشینگتن همچنان آماده گفت وگوهای معتبر برای غیر هسته‌ای کردن شبه جزیره کره است، اما پیش از هرگونه مذاکره‌ای می بایست شرایط تغییر کند و کره شمالی باید برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

طی هفته‌های اخیر تنش در شبه جزیره کره به شدت افزایش یافته است و نگرانی هایی در خصوص احتمال از کنترل خارج شدن شرایط مطرح شده است.

همزمان با افزایش تنش در این منطقه، ایالات متحده سیستم موشکی تاد را به کره جنوبی منتقل کرده است تا با اقدامات احتمالی کره شمالی مقابله کند.

ژنرال هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ، روز یکشنبه گفته بود که آمریکا هزینه تقریبا یک میلیارد دلاری استقرار سیستم موشکی تاد در کره جنوبی را خواهد پرداخت.

ژنرال مک مستر در این زمینه گفته بود: من به همتایان کره ای خواهم گفت تا پیش از هرگونه مذاکره مجدد در این خصوص ما به توافق بین دو کشور و حرف خود در این زمینه پایبند هستیم.

این در حالی است که دونالد ترامپ پیشتر گفته بود که کره جنوبی می بایست هزینه استقرار این سامانه موشکی را بپردازد.

XS
SM
MD
LG