لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۲

حمله پلیس ترکیه به دفتر روزنامه «زمان» 


نیروهای پلیس ترکیه جمعه شب کنترل دفتر روزنامه زمان را در دست گرفتند.
نیروهای پلیس ترکیه جمعه شب کنترل دفتر روزنامه زمان را در دست گرفتند.

رسانه‌های دولتی ترکیه می‌گویند، نیروهای پلیس این کشور روز جمعه چهارم مارس کنترل دفتر روزنامه «زمان»، که از بزرگ‌ترین روزنامه‌های ترکیه محسوب می‌شود، را در دست گرفته‌اند.

به گزارش رویترز، ناظران مسایل ترکیه معتقدند که این اقدام در راستای سرکوب مخالفان و طرفداران فتح الله گولن، از چهره‌های مذهبی و مسلمان مخالف رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، انجام شده است.

این گزارش می‌افزاید، نیروهای پلیس روز جمعه با استفاده از گاز اشک آور و آب پاش چند هزار تجمع کننده هوادار روزنامه زمان را در مقابل این روزنامه، متفرق کرده است.

رویترز می‌گوید، تجمع کنندگان شعار می‌دادند، «رسانه‌های آزاد را نمی‌توان ساکت کرد.»

طبق این گزارش مقام‌های اروپایی و نهادهای طرفدار حقوق بشر حکم توقیف روزنامه زمان و همچنین روزنامه انگلیسی زبان «زمان تودیز» را محکوم کرده‌اند.

​خبرگزاری دولتی آناتولی گزارش داده است که دادستانی استانبول نیروهایی را برای اداره این روزنامه منصوب کرده است و قرار است این نیروهای تازه کار انتشار روزنامه زمان را برعهده بگیرند.

به دنبال این اقدام دادستانی استانبول طرفداران روزنامه زمان در مقابل این روزنامه تجمع کردند.

رجب طیب اردوغان فتح الله گولن را متهم می‌کند، که با ایجاد شبکه‌ای در رسانه‌ها، پلیس و قوه قضاییه در صدد است تا دولت وی را سرنگون کند. این در حالی است که فتح الله گولن این اظهارات را رد می کند.

عبدالحمید بیلیچی، سردبیر ارشد روز زمان، ‌ در این زمینه، گفته است: طی سه یا چهار سال گذشته این عادتی شده است که هرکسی که از سیاست‌های دولت انتقاد کند، یا برایش پرونده قضایی درست می کنند یا زندانی می‌شود.

سردبیر زمان اضافه کرده است:«ما اکنون در یکی از تاریک ترین دوره های تاریخ کشورمان و دمکراسی به سر می بریم.»

رویترز، می گوید، روزنامه زمان با تیراژ ۶۵۰ هزار نسخه، پر فروش روزنامه ترکیه محسوب می شود.

XS
SM
MD
LG