لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۴

«دو مامور مخابرات سپاه» در جنوب سيستان و بلوچستان کشته شدند


گزارش ها حاکی است که دو نفر از نيروهای مخابرات سپاه پاسداران در شهرستان مهرستان (زابلی) واقع در جنوب سيستان و بلوچستان توسط افراد مسلح کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، رشيد پارسايی، فرماندار مهرستان، روز پنجشنبه ۲۰ فروردين ماه گفته است که اين دو نفر ظهر روز پنجشنبه به هنگام پايين امدن از کوه بيرک در شهرستان مهرستان(زابلی) توسط افراد مسلح کشته شدند.

به گفته رشيد پارسايی اين دو نيروی سپاه پاسداران ﺑﺮﺍﯼ انجام ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﻣﺨﺎﺑﺮﺍﺗﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﯿﺮک ﺍﯾﻦ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻫﺪﻑ ﺗﯿﺮﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘند.

اسامی اين دو نيروی سپاه پاسداران مرتضی محمد باقری و محمد محمدی سليمانی اعلام شده است.

فرماندار مهرستان توضيحات بيشتری در خصوص هويت ضاربان که آنها را «اشرار» مسلح ناميده، ارائه نکرده است.

تاکنون گروهی مسئولیت حمله به این دو نیروی سپاه پاسداران را برعهده نگرفته است.

اين در حالی است که روز دوشنبه ۱۷ فروردين ماه افراد مسلح در جنوب شرقی ايران در نزديکی مرز پاکستان هشت نفر از مرزبانان ايرانی را کشتند. گروه موسوم به «جيش‌ العدل» مسئوليت حمله به اين مرزبانان را برعهده گرفت.

گروه «جيش‌العدل» زمان حمله به مأموران مرزبانی ايران را دوشنبه شب اعلام کرده و مدعی شده‌ است که در جريان اين عمليات هيچ آسيبی به اعضای اين گروه وارد نشده‌ است.

اين در حالی است که احمدعلی موهبتی، فرماندار چابهار، به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، گفته‌ است که در اين حمله مأموران مرزبانی نيز با حمله‌کنندگان درگير شدند که تعدادی از حمله‌کننده‌ها نيز کشته شده و تعدادی زخمی شدند.

بنا بر گزارش‌ها، نيروهای مرزبانی ايران در منطقه نگور در استان سيستان و بلوچستان، حد فاصل ميله مرزی ۲۳۹ پايين‌تر از جکيگور با افراد مسلحی که از داخل خاک پاکستان وارد مرزهای ايران شده بودند، درگير شده بودند.

استان سيستان و بلوچستان طی سال‌های اخير دستخوش نا‌آرامی، درگیری مسلحانه، بمبگذاری، آدم‌ربايی و قتل مردم عادی و نيروهای نظامی بوده است.

ایران طی سال های اخیر از پاکستان خواسته است تا تدابیر امنیتی را در مرز مشترک خود با ایران افزایش دهد.

در همین زمینه، معاون وزیر خارجه ایران از پاکستان خواسته بود که «مجدانه» پاسخ‌گوی «نا‌امنی‌ها» در مرزهای خود با ایران باشد. به گفته این مقام، در حال حاضر کنترل مرزها در جنوب شرق تنها بر عهده ایران است.

XS
SM
MD
LG