لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۱

کار‌تر: احتمال عملیات زمینی بیشتر علیه «حکومت اسلامی» وجود دارد


اشتون کار‌تر، وزیر دفاع آمریکا،
اشتون کار‌تر، وزیر دفاع آمریکا،

اشتون کار‌تر، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه اول آبان ماه با اشاره به عملیات آزاد سازی ۷۰ گروگان گروه «حکومت اسلامی» در عراق، گفته است، احتمال انجام این گونه حملات زمینی بیشتر در عراق وجود دارد.

به گزارش رویترز، اشتون کار‌تر تاکید کرده است که پس از دریافت اطلاعات موثق درباره خطر قریب الوقوع اعدام گروگان ها و حتی این که قبرهای آنها نیز آماده شده بود، دستور عملیات نجات این گروگان‌ها را صادر کرده است.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرده است: وقتی فرصت برای کاری که می‌تواند بر کارزار ما تاثیر بگذار فراهم می‌شود، ما دست به چنین اقدام هایی خواهیم زد. احتمالا در آینده فرصت‌هایی از این دست بیشتر وجود خواهند داشت و ما از آنها استفاده خواهیم کرد.

گزارش‌ها در روز پنجشنبه حاکی از آن بود که نیروهای آمریکایی با همراهی نیروهای عراقی و پیشمرگه‌های کرد در عملیاتی مشترک در نزدیکی شهر حویجه توانستند شماری از گروگان گروه حکومت اسلامی را آزاد کنند. یک سرباز آمریکا نیز در این عملیات کشته شد.

با این حال، اشتون کار‌تر روز جمعه تاکید کرد که آمریکا عملیات خود علیه گروه حکومت اسلامی به ویژه تاسیسات تولید نفت این گروه تشدید خواهد کرد.

نبرد در اطراف حلب

در همین حال، گزارش‌ها حاکی است که پیکارجویان گروه حکومت اسلامی روز جمعه توانسته‌اند کنترل بخشی از جاده‌ای در جنوب شرق حلب را در دست بگیرند و تنها راه تدارکاتی ارتش سوریه به داخل شهر حلب را به خطر بیندازند.

به گزارش رویترز، رامی عبدالرحمن، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، گفته است، نیروهای گروه حکومت اسلامی توانسته‌اند کنترل بخش‌هایی از جاده بین شهر‌های خناصر و اثریا را به دست بگیرند.

طبق این گزارش، گروه حکومت اسلامی در بیانیه‌ای که در یکی از وب سایت های مرتبط با این گروه منتشر شده، گفته است که کنترل هشت پاسگاه ایست و بازرسی را در جاده منتهی به حلب تصرف کرده است.

این در حالی است که خبرگزاری دولتی سوریه بدون اشاره به این موضوع اعلام کرده است، نیروهای دولتی و شبه نظامیان محلی توانسته‌اند چهار روستا در جنوب حلب را تصرف کنند.

XS
SM
MD
LG