لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۰

مهندس ایرانی تبار نیروی دریایی آمریکا به فریبکاری متهم شد


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

دادستانی فدرال آمریکا یک مهندس نیروی دریایی این کشور را به پنهان کردن تابعیت ایرانی خود و همچنین انتقال پول به داخل آمریکا از طریق استفاده از هویت‌های جعلی متهم کرده است.

به گزارش «نـِیوی‌تایمز»، مجید کریمی در سال ۱۹۸۵ شهروند آمریکا شده و اسم خود را به جیمز بیکر تغییر داده است.

دادستانی فدرال، جیمز بیکر را متهم کرده است که به رغم داشتن شغلی حساس درباره داشتن گذرنامه معتبر ایرانی خود دروغ گفته و دارای چهار کارت تامین اجتماعی (کارت ملی) مختلف بوده است.

طبق این گزارش، جیمز بیکر با استفاده از کارت‌ها اقدام به افتتاح حساب‌های متعدد بانکی کرده و درآمدهای مشمول مالیات خود را پنهان کرده است.

وی در یک مورد ۱۳۳ هزار دلار به داخل آمریکا منتقل کرده است.

به گزارش «نـِیوی‌تایمز» در صورتی که کلیه اتهامات علیه جیمز بیکر در دادگاه ثابت شود، احتمالا دادگاه می‌تواند او را به ۷۰ سال زندان محکوم کند. این در حالی است که برخی از کار‌شناسان حقوقی گفته‌اند، با توجه نوع اتهامات آقای بیکر احتمالا او حداکثر پنج سال در زندان خواهد ماند.

جیمز بیکر سابقه ۳۰ سال کار در نیروی دریایی آمریکا را داشته و از سال ۲۰۰۶ به عنوان مهندس برق در فرماندهی سامانه دریایی کار می‌کرده است.

طبق این گزارش در ماه ژوئیه سال گذشته نیروهای امینتی خانه جیمز بیکر در اسپرینگ فیلد، ویرجینیا را مورد بازرسی قرار دادند. در خانه وی سه گذرنامه ایرانی کشف شده است که یکی از آن‌ها معتبر بوده و در سال ۲۰۱۲ به نام مجید کریمی صادر شده است.

یک وکیل نظامی سابق نیز در این خصوص گفته است با توجه اقدامات جیمز بیکر، برای وی نمی‌بایست مجوز امنیتی جهت اشتغال در پست‌های حساس صادر می‌شد و اینک او توانسته است چنین مجوزی را کسب کند بدون اینکه سیستم متوجه او بشود، نشان از نقص در بررسی‌ها است.

طبق این گزارش وی بیش از ۶۰ سال سن دارد هم اکنون با قرار وثیقه ۷۵ هزار دلاری آزاد شده است.

XS
SM
MD
LG