لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۵

روزنامه«وطن امروز» چهارشنبه منتشر نمی شود؛ «بدهی ۷۰۰ میلیونی به روزنامه ایران»


در حالی که روزنامه «وطن امروز» به مدیر مسئولی مهرداد بذرپاش، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی جوانان در دولت احمدی نژاد،روز سه شنبه اعلام کرده است،به دلیل اخلال «ماموران یک نهاد» فردا منتشر نمی شود،خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که این روزنامه از بدهکاران بزرگ به روزنامه ایران است که از پرداخت بدهی بیش از ۷۰۰ میلیون تومانی خود امتناع می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، روزنامه وطن امروز اعلام کرده است:«به دلیل اخلالی که ماموران یکی از نهادها در فرآیند کاری روزنامه ایجاد کردند متاسفانه چاپ نشریه برای شماره ششم مرداد ماه عملا امکان پذیر نبوده و روزنامه در این تاریخ منتشر نمی‌شود.»

روزنامه وطن امروز توضیح نداده است که این«ماموران» به کدام نهاد حکومتی ایران وابسته اند و چرا در کار انتشار این روزنامه اختلال می کنند.

با این حال به گزارش نسیم نیوز، مهدی محمدی، از روزنامه نگاران همسو با این روزنامه در کانال تلگرامی خود نوشته است: «این اطلاعیه را برادران من در وطن امروز دقایقی قبل منتشر کرده اند. اینکه ماجرا چیست بماند اما مدت هاست روشن است عدم انتشار وطن امروز به آرزوی دیرین کسانی تبدیل شده که از طنین صدای خلاقیت انقلابی و ضرب شست صلابت مومنانه آن در عذابند. »

این در حالی است که روز سه شنبه یک مقام مسئول در روابط عمومی روزنامه ایران به خبرگزاری دولتی ایرناگفته است: روزنامه وطن امروز با مدیریت مهرداد بذرپاش که از دولت‌های نهم و دهم حمایت می کرد در فاصله مهرماه ۸۷ تا آذرماه ۸۹ با امکانات متعلق به روزنامه ایران به چاپ می رسید و هزینه‌های کاغذ، چاپ و توزیع آن را موسسه ایران پرداخت کرده است.

این مقام که نامش فاش نشده اضافه کرده است:« درپی توقف این روند،هزینه‌های چاپ، کاغذ، لیتوگرافی و توزیع روزنامه وطن امروز با قیمت تمام شده محاسبه شد و مسوولان آن روزنامه طی صورتجلسه‌ای که به امضا رساندند، متعهد به پرداخت بدهی خود شدند. میزان این بدهی بیش از هفت میلیارد ریال است.»

طبق این گزارش مدیریت روزنامه وطن امروز از پرداخت بدهی‌ها خود تا کنون خودداری کرده است.

این مقام مسئول در روابط عمومی روزنامه ایران همچنین گفته است: امتناع گردانندگان وطن امروز از پرداخت این بدهی علیرغم مدارک روشن و آشکار، باعث ارجاع پرونده به مراجع ذیصلاح شد و بازهم علیرغم تایید مدارک و ادعای موسسه ایران، هنوز مسوولان وطن امروز حاضر به پرداخت این بدهی نیستند.

یک مقام مسئول روزنامه ایران در سال ۱۳۹۲ توضیحاتی در خصوص رابطه روزنامه وطن امروز و روزنامه ایران ارائه کرده بود.

به گزارش ایرنا وی گفته بود:«وطن امروز از اواسط سال ۸۷ تا اوایل سال ۹۰ در موسسه ایران چاپ شد و تمامی امورات چاپ مربوط به این روزنامه اعم از کاغذ، لیتوگرافی و چاپ در این موسسه صورت می گرفت. اواخر دولت دهم، اختلافاتی بین مهرداد بذرپاش و اسنفدیار رحیم مشایی بوجود آمد و چاپ وطن امروز در موسسه ایران متوقف شد.»

این مقام اضافه کرده بود:«پس از آن نه تنها چاپ روزنامه وطن امروز در موسسه ایران متوقف شد بلکه به خاطر بدهی‌های تسویه نشده روزنامه ایران شکایت کرد. این شکایت مربوط به دوره دولت دهم است و شکایت جدیدی نیز نشده است ، البته پیگیر آن شکایت هستیم چون اموال موسسه است، باید بازگردد و به طور قطع از راه‌های قانونی این مساله را پیگیری می کنیم.»

مهرداد بذرپاش از اوایل دهه ۱۳۸۰ و از زمان شهرداری محمود احمدی نژاد در تهران، در زمره افراد نزدیک به وی محسوب می شد. وی به دنبال پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری درسال ۱۳۸۴ وی به عنوان رئیس گروه مشاوران جوان رئیس جمهوری شد.

مهرداد بذرپاش در همین دوران امتیاز روزنامه «وطن امروز» را دریافت کرد.

مهردادبذرپاش نماینده مجلس نهم بود، ولی در انتخابات مجلس دهم از راه یافتن به این مجلس بازماند.

XS
SM
MD
LG