لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

همسر عامل حمله به کلوپ شبانه در اورلاندو با قرار وثیقه آزاد خواهد شد


عمر متین، عامل کشتار یک کلوپ شبانه در اورلاندو،
عمر متین، عامل کشتار یک کلوپ شبانه در اورلاندو،

یک قاضی دادگاه در ایالت کالیفرنیا در آمریکا حکم داده است تا همسر عمر متین، عامل کشتار یک کلوپ شبانه در اورلاندو، با قرار وثیقه آزاد شود.

قاضی این دادگاه گفته است همسر عمر متین خطری برای امنیت عمومی نیست.

به گزارش آسوشیتدپرس،نور سلمان، ۳۰ ساله روز جمعه آزاد خواهد شد، مگر این که دادگاه فلوریدا به این حکم اعتراض کند.

عمر صدیق متین در سال ۲۰۱۶ با حمله به کلوپ همجنس‌گرایان «پالس»،در اورلاندو، ۴۹ نفر را کشت و ۵۳ نفر را زخمی کرد. از این حمله به عنوان بزرگ‌ترین کشتار فردی با اسلحه در آمریکا یاد می شود.

قاضی دونا ریو گفته است، شواهدی موجود در خصوص آگاهی نور سلمان از حمله عمر متین به این کلوپ شبانه «قابل بحث هستند».

طبق حکم این قاضی برای نور سلمان قرار وثیقه‌ای به ارزش ۵۰۰ هزار دلار صادر شده است. وی می بایست پای بند الکترونیکی به پا کند و نمیتواند خانه عمویش را به جز در مواردی مانند حضور در دادگاه، دیدار با وکیل یا مراجعه به دکتر ترک کند.

دادستان‌ها پیشتر نور سلمان را متهم کرده بودند که از قصد همسرش برای حمله به این کلوپ شبانه همجنسگرایان آگاه بوده و به پلیس فدرال «اف بی‌ای» در این زمینه دروغ گفته است.

دادستان‌ها همچنین نور سلمان را متهم می کنند که برای شناسایی مکان‌های عمومی روز پیش از حمله به چند نقطه رفته بود.

برخی از گزارش‌ها پیشتر حاکی از آن بود که نور سلمان دست‌کم یک بار با عمر متین به کلوب «پالس»، باشگاه شبانه‌های که حمله مرگبار در آن انجام شده، رفته بود.

نام عمر متین پیش از این در یک فهرست تحت نظر اف‌بی‌آی قرار داشته بود. پیشتر گزارش هایی در مورد ارتباط احتمالی او گروه های افراطی خارجی به پلیس فدرال، اف بی ای، رسیده بود، اما ماموران اف‌بی‌آی او را از فهرست خارج کردند چرا که هیچ ارتباطی بین او و گروه‌های شناخته‌شده افراطی پیدا نکردند.

همسر سابق متین (قبل از ازدواج با نور سلمان) پیشتر گفته بود، او فردی بی‌ثبات از نظر روانی بوده که او را کتک می‌زده‌است. او گفته پس از چهار ماه زندگی، از دستش فرار کرده است.

XS
SM
MD
LG