لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۹

سرقت اطلاعات ۵۰۰ میلیون کاربر یاهو توسط هکرها


شرکت خدمات اینترنتی یاهو، روزپنجشنبه اعلام کرد، اطلاعات۵۰۰ میلیون کاربر این سیستم توسط هکر‌ها به سرقت رفته است.

به گزارش «سی ان ان» شرکت خدمات اینترنتی یاهو می گوید،این حمله سایبری توسط کسانی که از سوی« یک دولت» سازماندهی شده اند، صورت گرفته است. گفته می شود که این رخنه سایبری در سال ۲۰۱۴ انجام شده است.

شرکت یاهو در بیانیه‌ای اعلام کرده است: اطلاعات شخصی از جمله نام و تاریخ تولد، ایمیل و شماره تلفن و همچنین پسورد به همراه پرسش‌ها و پاسخ‌های امنیتی رمزگذاری‌نشده کاربران به سرقت رفته است.

با این حال یاهو می گوید، هکر‌های اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت نبرده اند.

در بیانیه از کاربران یاهو در خواست شده است که پسورد و پرسش‌های امنیتی خود را تغییر دهند.

طبق این گزارش شرکت یاهو در حال همکاری با مقام‌های امنیتی در خصوص این رخنه سایبری است.

در همین زمینه، یک سخنگوی پلیس فدرال آمریکا،اف بی‌ای،گفته است: اف بی‌ای از این حمله سایبری با خبر است و در این زمینه در حال تحقیق است.

این سخنگو اضافه کرده است: ما این رخنه‌های سایبری را به طوری جدی مورد توجه قرار می دهیم و در خصوص چگونگی روی دادن چنین اتفاقاتی و این که چه کسانی دست به این اقدامات می زنند تحقیق می کنیم. ما به همکاری با بخش خصوصی ادامه می دهیم تا آنها بتوانند تدابیر امنیتی در خصوص سیستم‌های خود را تقویت کنند.

شایعات در خصوص یک رخنه سایبری ماه گذشته مطرح شد. گفته می شد که یک هکر به نام «پیس» (صلح) ادعا کرده است که اطلاعات ۲۰۰ میلیون کاربر یاهو را به صورت آنلاین فروخته است.

یاهو در واکنش به این شایعات پیشتر اعلام کرده بود که از این ادعا مطلع شده است و در حال تحقیق در این زمینه است.

خبر هک ۵۰۰ میلیون کاربر یاهو درموقعیت حساسی برای این شرکت منتشر می شود. شرکت «ورایزن» در ماه ژوئیه از خرید یاهو به مبلغ چهار میلیارد و ۸۳۰ میلیون دلار خبر داده بود. انتظار می رود این معامله در اوایل سال ۲۰۱۷ نهایی شود.

XS
SM
MD
LG