لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۹

۵۰ سرباز اماراتی و بحرینی در درگیری‌های یمن کشته شدند


گزارش‌ خبرگزاری‌ها حاکی است که ۵۰ سرباز اماراتی و بحرینی روز جمعه ۱۳ شهریور در درگیری با نیروهای شبه نظامی شیعه حوثی در یمن کشته شده‌اند.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی روز جمعه در توییتر خود نوشته بود که ۲۲ سرباز اماراتی بر اثر اصابت یک موشک و انفجار یک انبار مهمات در یمن کشته شده‌اند. با این حال خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد که آمار تلفات سربازان این کشور افزایش یافته و به ۴۵ نفر رسیده است.

خبرگزاری بحرین هم می‌گوید که پنج سرباز این کشور به هنگام دفاع از مرزهای عربستان سعودی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای حوثی اعلام کرده‌اند در اثر اصابت موشک به یک انبار مهمات نیروهای ائتلاف در استان مارب شماری از نیروهای اماراتی و یمنی کشته شده‌اند و تعدادی از هلی کوپترهای آپاچی و خودروهای این نیرو‌ها نیز منهدم شده است.

شهروندان ساکن مارب به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که انفجار در این پایگاه نیروهای ائتلاف را مشاهده کرده‌اند.

به دنبال پیشروی شبه نظامیان شیعه حوثی و تصرف صنعا پایتخت این کشور، عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری یمن به عربستان گریخت.

عربستان همراه با ائتلافی از کشورهای عرب منطقه از ماه مارس عملیاتی را علیه نیروهای حوثی آغاز کرده‌اند. محور اصلی اقدامات این ائتلاف علیه مواضع حوثی‌ها و متحدان آن‌ها در ابتدا بیشتر بر حملات هوایی متمرکز بود اما اخیرا این کشور با اعزام نیرو به کمک نیروهای طرفدار رییس جمهوری یمن رفته‌اند.

نیروهای نظامی وفادار به عبدربه منصور هادی طی دو ماه اخیر پیشروی‌هایی به سمت صنعا انجام داده‌اند، اما عملیات نظامی ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان تاثیری بر مواضع شبه‌نظامیان حوثی در شمال این کشور نداشته است.

گزارش‌ها حاکی است که از زمان آغاز حملات ائتلاف به مواضع شبه نظامیان حوثی در یمن دستکم چهار هزار و ۵۰۰ نفر در این کشور کشته شده‌اند.

تلاش‌های مقام‌های بین‌المللی برای ایجاد آتش‌بس پایدار و مذاکرات برای پایان دادن به بحران یمن، تا کنون نتیجه‌ای نداشته است.

شورشیان یمنی در سال گذشته قدرت را در دست گرفته، پارلمان را منحل کرده و یک شورای ریاست‌جمهوری تشکیل دادند که با کنار گذاشته شدن عبد ربه منصور هادی، رییس‌جمهوری یمن، همراه بود.

XS
SM
MD
LG