لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۷

«یک مداح افراطی در زاهدان دستگیر و یک نفر از استان اخراج شد»


محمد مرزیه، دادستان زاهدان
محمد مرزیه، دادستان زاهدان

محمد مرزیه، دادستان زاهدان روز پنجشنبه گفته است که یک مداح «افراطی قمی»در فرودگاه زاهدان قبل از وارد شدن به این شهر توسط نیروهای امنیتی شناسایی و بلافاصله از همان فرودگاه دوباره به قم بازگردانده شد. وی همچنین گفته است، یک مداح «افراطی» نیز بازداشت شده است.

به گزارش ایرنا، دادستان زاهدان گفته است:«یک هیات مذهبی در زاهدان که از طریق دعوت از مداح حاشیه‌ای از قم و توزیع کتب و جزوات انحرافی و وحدت ستیزانه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به دنبال منحرف کردن افکار مردم این شهر بودند با هوشمندی نیروهای اطلاعات سپاه سلمان و دستگاه قضایی شناسایی و منحل شد.»

محمد مرزیه اضافه کرده است: «دراین راستا یک مداح با طرز تفکر افراطی، اهانت به مقدسات و حاشیه‌ای از قم که برای اجرای برنامه‌های این هیات دعوت شده بود با پیگیری دستگاه قضایی و مرکز اطلاعات سپاه سلمان در فرودگاه زاهدان قبل از وارد شدن به این شهر شناسایی و بلافاصله از همان فرودگاه دوباره به قم بازگردانده شد.»

به گزارش مهر دادستان زاهدان تصریح کرده است: یک نفر از مداحان افراطی دستگیر و یک نفر از استان اخراج شده است.

وی اضافه کرده است:«همچنین یک نفر از کسانی که در این هیات قصد اقدام به توزیع و پخش جزوات و کتب انحرافی و وحدت ستیزانه داشت بازداشت و بقیه افراد فریب خورده این هیات نیز بعد از دستگیری و ارشاد و اخذ تعهد آزاد شدند.»

به گزارش تسنیم دادستان زاهدان همچنین گفته است که این افراد با «شخصیت‌ها و گروه‌های افراطی» شیعه مرتبط بودند.

دادستان زاهدان توضیح بیشتری در خصوص این هیات و افراد بازداشت شده ارائه نکرده است اما به نظر می رسد این افرادبه جریانی در بین روحانیون شیعه منتسب باشند که به انتقاد شدید از باورهای اهل سنت می پردازند.

در سال ۱۳۹۳ وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که دفا‌تر چندین شبکه ماهواره‌ای را در چهار استان کشور تعطیل کرده است. علت تعطیلی این دفا‌تر، «اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی» عنوان شده بود.

به گفته وزارت اطلاعات «این دفا‌تر تولید به طور مخفیانه و غیرقانونی در راستای ایجاد اختلافات مذهبی و تشدید تفرقه در جهان اسلام و تخریب وجهه شیعه» فعالیت می‌کردند که پس از شناسایی، با حکم قضایی تعطیل و عوامل آن‌ها بازداشت شدند.

وزارت اطلاعات، ایران اضافه کرده بود: «اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق توهین و افترا به مقدسات آن‌ها، اهانت به علمای جهان اسلام، اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت، تبلیغ و ترویج سبک‌های غلط، خرافی و خشن عزاداری، محور و رویکرد اصلی برنامه‌های تولیدی این دفا‌تر بوده است».

گفته می شود برخی از این شبکه های تلویزیونی با آیت‌الله صادق شیرازی از مراجع تقلید شیعه مرتبط بودند.

XS
SM
MD
LG