لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۱

طالبان مسئوليت حملات انتحاری علیه نیروهای آمریکایی را بر عهده گرفت


 سرباز ناتو در کابل پس از یک انفجار انتحاری
سرباز ناتو در کابل پس از یک انفجار انتحاری
در حالی که طالبان روز پنجشنبه مسئوليت دو حمله جداگانه در افغانستان را برعهده گرفته است، سازمان مرکزی اطلاعات امريکا، نيز تاييد کرده است که هفت تن از کارمندانش در يک حمله انتحاری در پايگاهی در استان «خوست» کشته شده اند.

در حمله انتحاری که در استان خوست در جنوب شرقی افغانستان و در روز چهارشنبه صورت گرفت ۷ تن از ماموران سازمان اطلاعات مرکزی اطلاعات امريکا، سیا، کشته شدند.

گزارش های اولیه حاکی از ان بود که يک شهروند افغان که لباس نظامی بر تن داشت توانسته است که به يکی از پايگاههای نظامی امريکا نفوذ کرده و دست به عمليات انتحاری بزند.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید: عامل این عملیات انتحاری برای همکار یاطلاعاتی به داخل این پایگاه دعوت شده بود و مورد بازررسی بدنی قرار نگرفته بود.

یک منبع اطلاعاتی که خبرگزاری آسوشیتدپرس نام او را فاش نکرده است، گفته است:این فرد با ماموران اطلاعاتی همکاری می کرده، برای نخستین بار به داخل پایگاه دعوت شده بود.

اين عمليات انتحاری هنگامی صورت می گيرد که ميزان خشونتها در هشت سال گذشته در افغانستان به بالاترين حد خود رسيده است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اخيرا حضور خود را در افغانستان به منظور هدف قراردادن گروههای تروريستی طالبان و القاعده که در مناطق مرزی پاکستان در رفت و امدند، افزايش داده است.

در دومين حادثه مرگبار که در استان قندهار صورت گرفت ۴ سرباز و يک روزنامه نگار کانادايی کشته شدند. وزارت دفاع کانادا دليل کشته شدن شهروندان خود را در روز پنجشنبه اصابت خود روی زرهی انان با بمب کنار جاده ای اعلام کرده است.

باراک اوباما رييس جمهوری امريکا چندی پيش دستور اعزام سی هزار نيروی نظامی را به افغانستان صادر کرد تا همراه با هزاران تن از نيروهای سازمان پيمان اتلانتيک شمالی ناتو با خشونتهای روز افزون در ان کشور مقابله کنند.
XS
SM
MD
LG