لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۴

عارف و مولوی عبدالحميد جداگانه با روحانی ديدار کردند


محمدرضا عارف، نامزد انصراف‌‌داده انتخابات رياست‌جمهوری، و مولوی عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زهدان، روز شنبه اول تيرماه به طور جداگانه با حسن روحانی، رييس جمهوری منتخب ديدار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عارف، معاون اول دولت هشتم،‌ در خصوص ديدار خود با حسن روحانی گفته است:«جلسه امروز جلسه دوستانه‌ای بود و نقطه نظراتم را درباره دولت مطرح کردم و اعلام آمادگی شد در هر زمينه ای که دکتر روحانی تشخيص بدهد هم خودم و هم تيمی که با من همکاری می‌کند به دولت کمک کنيم و ايشان هم از اين موضوع استقبال کرد.»

معاون اول دولت هشتم پیشتر روز پنجشنبه برای کمک به رییس جمهوری منتخب اعلام آمادگی کرده بود.

محمدرضا عارف همچنين در خصوص جزييات ديدارش با حسن روحانی گفته است:« در اين جلسه مطالبات مردم مورد بررسی قرار گرفت و مروری هم بر وضعيت کشور شد.»

محمدرضا عارف، يکی ازنامزدها انتخابات رياست جمهوری بود، اما چند روز پيش از انتخابات به توصيه محمد خاتمی، رئيس جمهور پيشين ايران و برای افزايش شانس پيروزی نامزد مورد حمايت اصلاح طلبان از حضور در انتخابات رياست جمهوری کناره گيری کرد.

به گزارش مهر اين ديدار در مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام شد.

ديدار مولوی عبدالحميد با حسن روحانی

در همين حال گزارش ها حاکی است که مولوی عبدالحميد عصر روز شنبه با حسن روحانی در مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار کرده و انتخاب وی به رياست جمهوری ايران را تبريک گفته است.

به گزارش مهر در اين ديدار رييس جمهور منتخب و امام جمعه اهل سنت زاهدان درباره موضوعات مختلف کشور، منطقه و به خصوص جهان اسلام با يکديگر گفت وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش « مديريت امور رسانه‌های دفتر رئيس‌جمهور منتخب»، مولوی عبدالحميد اسماعيل‌زهی پس از اين ديدار گفته است:« اين ملاقات برای تبريک به منتخب ملت برای پيروزی در انتخابات رياست‌جمهوری يازدهم صورت گرفته است.»

وی همچنين تصريح کرد: در اين ديدار درباره مسائل و موضوعات کشور و منطقه و جهان به ويژه جهان اسلام بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش رسانه های ايران،‌ حسن روحانی بیشترین درصد آرا را در استان سيستان و بلوچستان کسب کرده است . طبق اين گزارش ها آقای روحانی در این استان بيش از ۷۳ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.
XS
SM
MD
LG