لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۹

در روزی چون امروز چهارم فروردين


چهارم فروردين سال ۱۳۸۶ خورشيدی – ۲۴ مارس ۲۰۰۷ ميلادی
چهارم فروردين سال ۱۳۸۶ خورشيدی – ۲۴ مارس ۲۰۰۷ ميلادی

چهارم فروردين سال ۱۳۸۶ خورشيدی – ۲۴ مارس ۲۰۰۷ ميلادی


در چهارم فروردين سال ۱۲۹۳ خورشيدی در پی حرکت نيروهای روسی بسوی تهران عده ای از نمايندگان مجلس شورای ملی به قم و سپس به اصفهان رفتند و کميته مهاجرت تشکيل دادند. آنان ميگفتند تا زمانی که قوای روس خاک ايران را ترک نکند، نمی توان در تهران انجام وظيفه کرد.


در ۲۴ مارس سال ۱۸۸۲ ميلادی «رابرت کُخ» دانشمند و محقق آلمانی، عامل بيماری سل را کشف کرد. وی در سال ۱۹۰۵ ميلادی جايزه نوبل در فيزيولوژی و طب را دريافت کرد. به پاس خدمات ارزنده وی عامل بيماری سل را باسيل کُخ نامگذاری کرده اند.


در ۲۴ مارس سال ۱۹۷۷ ميلادی «اينديرا گاندی» پس از نزديک به ۱۱ سال در مقام نخست وزيری هند در انتخابات شکست خورد و از مقام خود کناره گرفت

در ۲۴ مارس سال ۱۹۰۵ ميلادی «ژول ورن» نويسنده خيالپرداز و انديشمند فرانسوی در سن ۷۷ سالگی درگذشت. از بسياری از آثار او فيلم های سينمايی ساخته شده است از جمله بيست هزار فرسنگ زير دريا و دور دنيا در هشتاد روز را می توان نام برد.


در ۲۴ مارس سال ۱۹۳۰ ميلادی «استيو مک کوئين» بازيگر آمريکايی سينمای هاليوود بدنيا آمد. فرار بزرگ يکی از فيلم های بيادماندنی اين هنرپيشه است.


در ۲۴ مارس سال ۱۹۵۵ ميلادی دستگاه استخراج نفت از دريا ساخته شد. استفاده آزمايشی از اين دستگاه دو سال بعد آغاز شد.


در ۲۴ مارس سال ۱۹۵۹ ميلادی، عراق از اتحاديه نظامی غرب موسوم به پيمان بغداد خارج شد.


در ۲۴ مارس سال ۱۹۷۷ ميلادی «اينديرا گاندی» پس از نزديک به ۱۱ سال در مقام نخست وزيری هند در انتخابات شکست خورد و از مقام خود کناره گرفت. وی دختر «جواهر لعل نهرو» نخستين نخست وزير هند بود و به خاطر ازدواج با «فيروز گاندی» اين نام را انتخاب کرد و نسبتی با مهاتما گاندی نداشت.


XS
SM
MD
LG