لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۲

در روزی چون امروز ۲۱ فروردين


در دهم آوريل سال ۱۹۷۰ ميلادی «پل مک کارتنی» يکی از چهار عضو گروه موسيقی بيتل ها در يک کنفرانس خبری اعلام کرد که از اين گروه جدا شده است
در دهم آوريل سال ۱۹۷۰ ميلادی «پل مک کارتنی» يکی از چهار عضو گروه موسيقی بيتل ها در يک کنفرانس خبری اعلام کرد که از اين گروه جدا شده است

۲۱ فروردين سال ۱۳۸۶ خورشيدی – ۱۰ آوريل ۲۰۰۷ ميلادی


در ۲۱ فروردين سال ۱۳۴۴ خورشيدی سرباز وظيفه رضا شمس آبادی در کاخ مرمر بسوی شاه تيراندازی کرد. گلوله ها به محمد رضا شاه اصابت نکرد اما دو درجه دار گارد و سوء قصد کننده کشته شدند. پس از انقلاب از شمس آبادی تجليل شد و عکس او در روزنامه ها به چاپ رسيد.


در دهم آوريل سال ۱۶۵۲ ميلادی گروهی هلندی در قاره آفريقا در محل تقاطع دو اقيانوس هند و اطلس مستقر شدند و در دماغه اميد شهر «کيپ تاون» را بنياد نهادند

در ۲۱ فروردين سال ۱۳۵۱ خورشيدی زمين لرزه ای به شدت ۷ درجه ريشتر در استان فارس روی داد که موجب کشته شدن بيش از ۴۰۰۰ تن شد. در جهرم و مناطق اطراف آن صدها خانه با خاک يکسان شدند.


در دهم آوريل سال ۱۶۵۲ ميلادی گروهی هلندی در قاره آفريقا در محل تقاطع دو اقيانوس هند و اطلس مستقر شدند و در دماغه اميد شهر «کيپ تاون» را بنياد نهادند. اين گروه که تعدادشان به ۹۰ نفر می رسيد، در اين نقطه از آفريقا نخستين مهاجرنشين هلندی را به وجود آوردند.


در دهم آوريل سال ۱۷۷۸ ميلادی «کارل فون لينه» طبيب و گياه شناس سوئدی درگذشت. وی روش نامگذاری علمی را در جانورشناسی و گياه شناسی توسعه و تکميل کرد. رده بندی موجودات زنده مهم ترين کتاب لينه است.


در دهم آوريل سال ۱۸۶۰ ميلادی نيروهای ايتاليايی به فرماندهی «جوزپه گاريبالدی» به جزاير سيسيل حمله کردند. سيسيل به اشغال نيروهای آن کشور درآمد و از آن زمان بخشی از خاک ايتاليا محسوب می شود.


در دهم آوريل سال ۱۹۱۹ ميلادی «پاميليانو زاپاتا» انقلابی معروف مکزيک در ۳۹ سالگی بدست نيروهای دولتی کشته شد. وی که عضو انجمن انتخابی يک روستا بود برای حق خواهی و با شعارآزادی دست به مبارزه مسلحانه عليه دولت مرکزی زد و عده زيادی از کشاورزان به او پيوستند.


در دهم آوريل سال ۱۹۷۰ ميلادی «پل مک کارتنی» يکی از چهار عضو گروه موسيقی بيتل ها در يک کنفرانس خبری اعلام کرد که از اين گروه جدا شده است.


XS
SM
MD
LG