لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۴

در روزی چون امروز ۱۲ اسفند


۱۲ اسفند سال ۱۳۸۵ خورشيدی – ۳ مارس ۲۰۰۷ ميلادی
۱۲ اسفند سال ۱۳۸۵ خورشيدی – ۳ مارس ۲۰۰۷ ميلادی

۱۲ اسفند سال ۱۳۸۵ خورشيدی – ۳ مارس ۲۰۰۷ ميلادی


در روزی چون امروز در ۱۲ اسفند سال ۱۲۹۹ خورشيدی، با انعقاد قرارداد همکاری و مودت ميان ايران و روسيه، تمام قراردادهای و عهدنامه های دوران تزاری با ايران ملغی شد. در پی اين تصميم روسيه تعهد کرد کليه نيروهای خود را از ايران خارج کند.


در سوم مارس ۱۸۴۷ ميلادی «الکساندر گراهام بل» مخترع تلفن بدنيا آمد. وی در ادامه تحقيقات پدر خود برای آموزش ناشنوايان از طريق انتقال گفتار با امواج الکتريکی تلاش کرد و در سال ۱۸۷۶ ميلادی موفق به اختراع تلفن شد.


در سوم مارس سال ۱۸۷۸ ميلادی با امضای پيمان سن اِستفانو بين دولت های روسيه و عثمانی، جنگ بين آن دو کشور پايان يافت. پس از انعقاد اين پيمان دولت خودمختار بلغارستان تشکيل شد، اسقلال صربستان به تایید رسيد و روسيه نيز در قفقاز امتيازاتی بدست آورد.


در سوم مارس سال ۱۹۱۷ ميلادی نيروهای انگليسی حمله به شهر بغداد را آغاز کردند و يک هفته بعد اين شهر را از دست نيروهای عثمانی خارج ساختند

در سوم مارس سال ۱۹۱۷ ميلادی نيروهای انگليسی حمله به شهر بغداد را آغاز کردند و يک هفته بعد اين شهر را از دست نيروهای عثمانی خارج ساختند.


در روزی چون امروز در سوم مارس سال ۱۹۶۶ ميلادی، تلويزيون بی بی سی اعلام کرد که از يک سال بعد برخی از برنامه های تلويزيونی را بصورت رنگی پخش خواهد کرد.


در سوم مارس سال ۱۹۷۴ ميلادی هواپيمای خط هوايی ترکيه در نزديکی پاريس سقوط کرد و ۳۴۵ سرنشين و خدمه آن کشته شدند.


در سوم مارس سال ۱۹۹۳ ميلادی پروفسور «آلبرت سايبين» کاشف واکسن فلج اطفال در سن ۸۶ سالگی درگذشت. وی در لهستان بدنيا آمد و تحصيلاتش را در رشته پزشکی و بيماری های کودکان درآمريکا دنبال کرد و سرانجام موفق به تهيه واکسن فلج اطفال شد.


XS
SM
MD
LG