لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۷

در روزی چون امروز ۸ بهمن


۸ بهمن ۱۳۸۵ خورشيدی – ۲۸ ژانويه ۲۰۰۷ ميلادی
۸ بهمن ۱۳۸۵ خورشيدی – ۲۸ ژانويه ۲۰۰۷ ميلادی

۸ بهمن ۱۳۸۵ خورشيدی – ۲۸ ژانويه ۲۰۰۷ ميلادی


۲۸ سال پيش در روزی چون امروز در هشتم بهمن ۱۳۵۷ خورشيدی، آيت الله خمينی در پيامی اعلام کرد تا زمانی که شاپور بختيار از سمت نخست وزيری استعفا نکند او را نمی پذيرد.


پيش از اين قرار بود شاپور بختيار برای پايان دادن به تظاهرات مردم در شهرهای ايران به فرانسه سفر کند و با آيت الله خمينی به گفت وگو بنشيند.


در ۲۸ ژانويه سال ۱۵۴۷ ميلادی هنری هشتم پادشاه انگليس پس از ۳۸ سال سلطنت درگذشت. وی با کليسای واتيکان قطع رابطه کرد و خود را رييس کليسای انگليس خواند. او شش بار ازدواج کرد و دو تن از همسرانش را گردن زد.


۳۲۳ سال پيش در ۲۸ ژانويه ۱۶۸۴ ميلادی «هندل» آهنگساز نامدار آلمانی در ايالت ساکس آلمان بدنيا آمد.


وی بسياری از قطعات خود را برای ارگ کليسا و پيانو تنظيم کرده است و به همين علت هندل به عنوان آهنگساز مذهبی شناخته می شود.


۱۲۶ سال پيش در ۲۸ ژانويه سال ۱۸۸۱ ميلادی «تئودور استايفسکی» نويسنده نامدار روسی در سن ۵۹ سالگی درگذشت

در ۲۸ ژانويه سال ۱۷۲۵ ميلادی پتر اول امپراتور روسيه در سن ۵۳ سالگی درگذشت. وی پايتخت روسيه تزاری را به سن پيتزبورگ انتقال داد و در عمران وآبادی آن شهر تلاش کرد. روس ها او را پترکبير لقب داده اند.


۱۲۶ سال پيش در ۲۸ ژانويه سال ۱۸۸۱ ميلادی «تئودور استايفسکی» نويسنده نامدار روسی در سن ۵۹ سالگی درگذشت. از آثار او می توان به آزردگان، جنايات و مکافات و خاطرات خانه اموات اشاره کرد.


در ۲۸ ژانويه سال ۱۹۸۶ ميلادی شاتل فضايی آمريکايی «چالنجر» با هفت سرنشين در آسمان منفجر شد. اين انفچار چند ثانيه پس از پرتاب، در آسمان پايگاه کيپ کاناورال در جنوب فلوريدا روی داد.


XS
SM
MD
LG