لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۴

در روزی چون امروز ۶ بهمن


۶ بهمن ۱۳۸۵ خورشيدی – ۲۶ ژانويه ۲۰۰۷ ميلادی
۶ بهمن ۱۳۸۵ خورشيدی – ۲۶ ژانويه ۲۰۰۷ ميلادی


۶ بهمن ۱۳۸۵ خورشيدی – ۲۶ ژانويه ۲۰۰۷ ميلادی


۴۴ سال پيش در روزی چون امروز در ششم بهمن ۱۳۴۱ خورشيدی در ايران يک همه پرسی برای تصويب اصول شش گانه موسوم به انقلاب سفيد برگزار شد.


زنان ايرانی برای نخستين بار در اين رفراندم حق رای دادن يافتند. جان اف کندی رييس جمهوری آمريکا برگزاری اين رفراندم را به محمد رضا شاه تبريک گفت.


۵۷ سال پيش در ۲۶ ژانويه سال ۱۹۵۰ ميلادی در هندوستان نظام جمهوری برقرار شد و دکتر «راجند راپراساد» به عنوان رييس جمهوری مدت هفت سال زمام امور آن کشور را بر عهده گرفت

۳۰ سال پيش در ششم بهمن ۱۳۵۵ خورشيدی مجتبی مينوی، اديب و استاد دانشگاه درگذشت. استاد مينوی متون بسياری از آثار قديمی را تصحيح کرده و دهها مقاله تحقيقی از او به جای مانده است.


در ششم بهمن سال ۱۳۵۷ خورشيدی گروهی از درجه داران، افسران و همافران نيروی هوايی عليه نظام سلطنتی دست به تظاهرات زدند و آمادگی خود را برای جانفشانی در راه انقلاب اعلام کردند. در شهرهای بزرگ ايران نيز برخوردهايی بين مردم و نيروهای نظامی رخ داد و عده ای مجروح شدند.


۵۷ سال پيش در ۲۶ ژانويه سال ۱۹۵۰ ميلادی در هندوستان نظام جمهوری برقرار شد و دکتر «راجند راپراساد» به عنوان رييس جمهوری مدت هفت سال زمام امور آن کشور را بر عهده گرفت.


۲۹ سال پيش در روزی چون امروز در ۲۶ ژانويه سال ۱۹۷۸ ميلادی، انور سادات رييس جمهوری وقت مصر و مناخيم بگين نخست وزير پيشين اسراييل با کمک آمريکا قرارداد صلح کمپ ديويد را به امضا رساندند. در اين قرارداد دولت اسراييل متهعد شد که اراضی اشغالی شبه جزيره سينا را به مصر بازگرداند.


XS
SM
MD
LG