لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۵

ليگ قهرمانان آسيا: پيروزی سپاهان بر حريف اماراتی


تيم سپاهان ايران در نخستين مسابقه از گروه چهارم ليگ فوتبال قهرمانان آسيا دو بر صفر تيم الشباب امارات را شکست داد.

دو گل اين مسابقه در دقيقه دوم و آخرين دقيقه وقت تلف شده (۳ +۹۰) به ترتيب توسط مهدی جعفرپور و آرماندو دسا به ثمررسيد تا سپاهان پيشتاز زودهنگام اين گروه باشد. در مسابقه ديگر اين گروه تيم بنيادکار ازبکستان در زمينش دو بر يک تيم الاتفاق عربستان را شکست داد.

بازی بعدی سپاهان چهارشنبه بعد (۲۸ اسفند) در زمين تيم الاتفاق است.

سپاهان، نايب قهرمان ليگ قهرمانان آسيا در سال ۲۰۰۷، مسابقه با حريف نه چندان مطرح خود را با اين آرايش اغاز کرد: رحمان احمدی، جلال اکبری، محسن بنگر، هادی عقيلی، احسان حاج صفی، عبدالوهاب ابوالحيل، احمد جمشيديان، آرماندو دسا، عماد محمدرضا و رسول خطيبی. از دقيقه ۶۵ محرم نويد کيا به جای جمشيديان به زمين آمد و هادی اصغری در دقيقه ۷۶ جايگزين خطيبی شد.

حرکت رو به جلو سپاهان با هجوم از جناحهای کناری در دومين دقيقه ببار نشست. احسان حاج صفی، که از جناج چپ همه گاه بر مدافعان حريف برتری تکنيکی داشت، يک توپ را به روی دروازه فرستاد و رسول خطيبی بر توپ اثر نگذاشت تا آن را برای مهدی جعفرپور در نزديک ديرک دوم مهيا سازد. مهاجم سوم تيم سپاهان از زاويه بسته با يک ضربه سپاهان را از زير بار اوليه بازی بيرون کشيد و ميزبان را در حضور حدود ۱۵۰۰۰ تماشاگر ورزشگاه فولادشهر، يک بر صفر پيش انداخت.

اين گل برای لحظه هايی تيم مهمان را سردرگم ساخت تا آنجا که اگر مردان فرهاد کاظمی با دقت عمل بيشتر سهل انگاری نمی کردند، در همان نيمه نخست کار را يکسره می کردند.

الشباب به بازی تهاجمی در نيمه دوم خود را در زمين سپاهان و در جست و جوی گل تساوی بخش نشان داد. اما بازشدن بازی و تمايل سپاهانی ها به گل دوم، به مهاجمان ميزبان فرصت داد تا بارها تا آستانه گلزنی پيش بروند. بيشترين خطر برای دروازه تيم اماراتی در دقيقه ۶۸ بود که در همهمه جلو دروازه الشباب، با شليک محکم محسن بنگر، مدافع پيشتاخته، به ديرک دروازه برخورد کند.

در معدود خطرهايی که تيم الشباب به وجود آورد، رحمان رضايی در درون دروازه سپاهان آماده و با روحيه نشان داد و در حمله های بی وقفه ای که ياران سپاهان تا محوطه جريمه پيش می رفتند، گل دوم درست به هنگامی زده شد که همگان تصوری از پيروزی يک بر صفر داشتند.

در آخرين لحظه وقت تلف شده آرماندو دسو، هافبک سپاهان با شليکی ناگهانی از پشت محوطه جريمه، توپ را به بدن دروازه بان کوبيد و شاهد چرخش آن به درون دروازه بود. قضاوت اين بازی با مالک عبدالبشير از سنگاپور بود.
XS
SM
MD
LG