لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۳

ابراز نگرانی درباره ادامه اعتصاب غذای سیمین بارکزی


سيمين بارکزای، يکی از نمايندگان مجلس افغانستان که براساس ادعاهای مربوط به تقلب در آراء نمايندگی وی لغو شده است، با وجود هشدار پزشکان در مورد وضعيت سلامتی او می گويد به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

سيمين بارکزای اکنون در اعتراض به لغو نمايندگی و با درخواست بازگشت به جمع نمايندگان مجلس در نهمين روز اعتصاب غذای خود به سر می برد.

خانم بارکزای که روز يکشنبه با صدايی بسيار ضعيف با خبرنگار راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی مصاحبه می کرد، گفت که تا زمانی که در مقام نمايندگی مجلس ابقاء نشده به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

وی گفت:« من مدارک و شواهدی دارم و اعتصاب را متوقف نخواهم کرد. من در اعتراض به بی قانونی و بی عدالتی اعتصاب کرده ام . به عنوان يک زن افغان من ديگر حاضر نيستم اين وضعيت را بپذيرم.»


 ابراز نگرانی درباره ادامه اعتصاب غذای سیمین بارکزی
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:48 0:00
لینک مستقیم

پزشکانی که وضعيت خانم بارکزای را تحت نظر دارند می گويند که وضعيت سلامتی وی وارد مراحل حساس و نگران کننده ای شده است.

اما او می گويد تا لحظه مرگ به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

سيمين بارکزای از جمله ۹ نماينده مجلس افغانستان بود که در ماه اوت بنابر تصميم کميسيون مستقل انتخابات و با هدف پايان دادن به اختلافات بر سر صلاحيت نامزدها و نمايندگان از مجلس اين کشور کنار گذاشته شد.

مجادلات بر سر سلامت رای گيری و صلاحيت نمايندگانی که به مجلس راه يافته بودند يک سال پس از انتخابات سراسری افغانستان ادامه يافت. در انتخابات پارلمانی سال گذشته افغانستان موارد متعددی از ادعاهای مربوط به تقلب مطرح شد و هنوز هم برخی به نتايج اين رای گيری ها اعتراض دارند.

۶۲ نامزدی که نتوانستند به مجلس راه پيدا کنند نتايج انتخابات را از طريق تسليم شکايت به يک دادگاه ويژه به چالش کشيده اند.

چند ماه پيش اين دادگاه اعلام کرد که اين افراد در انتخابات پيروز شده اند و در حکم خود دستور داد که کرسی نمايندگی مجلس به آنها واگذار شود. اما کميسيون مستقل انتخابات افغانستان در آخرين تصميم خود در ماه اوت فقط ۹ نماينده مجلس را تغيير داد که يک مورد از آنها برکناری سيمين بارکزای از اين مقام بود.
XS
SM
MD
LG