لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۶

تهدید محمود احمدی نژاد به «ادامه افشاگری »


محمود احمدی‌نژاد روز جمعه در آستانه مناظره تلویزیونی با مهدی کروبی تهدید کرد: «اگر کسانی به راه خود ادامه دهند، باز هم افشاگری ادامه می‌يابد».

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، محمود احمدی‌نژاد در اصفهان و در جمع طرفداران حود گفته است اين تازه آغازه راه «افشاگری»های وی است.

طبق اين گزارش آقای احمدی‌نژاد گفته است: «برخی می‌گويند چرا بعضی اسامی عنوان شده است ، اما من می‌گويم تازه در آغاز راه هستيم ،کسانی که حقوق ملت را ضايع کرده‌اند، بايد برای ملت افشا شوند».

در جريان دومين مناظره تلويزيونی بين ميرحسين موسوی و محمود احمدی‌نژاد که چهارشنبه ۱۳ خرداد برگزار شد، محمود احمدی‌نژاد برخی از شخصيت‌های جمهوری اسلامی را به فساد متهم کرد.

به دنبال اين مناظره اعتراض ها به اظهارات محمود احمدی نژاد شدت گرفت و جبهه مشارکت، اکبر هاشمی رفسنجانی و محسن صفايی فراهانی از صدا و سيما خواسته اند تا فرصت پاسخگويی به وی را داشته باشند.

محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی روز جمعه خود در اصفهان به شکل‌گيری يک گروه در مديريت کلان در ايران پس از انقلاب اشاره کرد که انديشه آنها از آنچه وی «در مسير ملت و امام» خواند، انحراف داشته است.

آقای احمدی‌نژاد در این سخنرانی از کسی نام نبرد ولی گفت: اين گروه منافع فردی خود را بر منافع کشور ترجيح داده‌اند و به ثروت‌اندوزی پرداخته‌اند.

در همین زمینه، محمود احمدی نژاد در برنامه تلویزیونی گفت وگوی ویژه که جمعه از شبکه دوم پخش شد، گفت:« مشکل ما در آن حلقه مديريت اين بود که مردم، انقلاب و منافع ملی را فدای يک عده خاص کرديم و اين عده آنقدر مقدس شدند که حريم اين افراد حريم ممنوعه شد.»

محمود احمدی نژاد تصریح کرده است: در خط مشی آیت الله خمینی و آیت الله علی خامنه ای « هميشه منافع ملی بر منافع افراد ترجيح داده شده و هرجايی که تضاد پيدا شود آن افراد را بايد قربانی کنيم».

درگيری در سطح تهران

همزمان با اين تحول، خبرگزاری رويترز گزارش داده است که در سطح تهران درگيری‌هايی بين طرفداران ميرحسين موسوی و محمود احمدی‌نژاد، دو رقيب اصلی دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری، رخ داده است.

طبق اين گزارش هزاران نفر از طرفداران دو نامزد در سطح خيابان‌های تهران با يکديگر درگير شده اند که نيروهای انتظامی در حد حائل بين دو گروه قرار گرفته است.

به گزارش رويترز، شاهدان عينی می‌گويند در اين درگيری‌ها کسی مجروح نشده است.

در همين حال يک شهروند تهرانی در گفت‌وگو با رادیو فردا می‌گويد: هواداران مير حسين موسوی با در دست داشتن پرچم های سبز در خيابان‌های اصلی تهران حضور دارند.

لغو تجمع انتخابات در استاديوم آزادی

در تحولی ديگر، روز جمعه اعلام شد که تجمع‌های انتخاباتی ميرحسين موسوی و محمود احمدی‌نژاد که قرار بود روز های هفدم و هيجدم خرداد ماه در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی برگزار شود، لغو شده است.

به گزارش رسانه‌های ايران، روابط عمومی مجموعه آزادی تهران اعلام کرده است به دليل برگزاری بازی بين ايران و امارات متحده عربی که در روز بيستم خرداد برگزار می‌شود، طبق مقرارات فدارسيون جهانی فوتبال ۴۸ ساعت پيش از بازی نمی‌بايست از این مجموعه استفاده کرد.

قرار بود در روز هفدهم خردادماه طرفداران میرحسین موسوی در استادیوم آزادی حضور یابند و روز بعد هواداران محمود احمدی‌نژاد در این ورزشگاه تجمع کنند.

مسئول ستاد انتخاباتی تهران بزرگ ميرحسين موسوی، اين اقدام را در جهت ايجاد محدوديت برای هواداران اين نامزد انتخابات ارزيابی کرده است.
XS
SM
MD
LG