لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۸

احمد منتظری به علی خامنه ای: در مسير حرکت نظام تجديد نظر کنيد


احمد منتظری
احمد منتظری
احمد منتظری؛ فرزند آيت الله حسينعلی منتظری، در دومين نامه خود به آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفته است که «نجات نظام از فروپاشی و حفظ کشور ايران از ويرانی و تجزيه، بيش از همه، وظيفه شماست» و از وی خواسته است در «مسير حرکت نظام تجديد نظر» کند.

به گزارش وب سايت آيت الله حسينعلی منتظری، احمد منتظری در دومين نامه خود به رهبر ايران گفته است که به رغم اين که به نامه قبلی وی پاسخی داده نشده ولی برحسب وظيفه «شرعی و ملی» نکاتی را مطرح می کند.

احمد منتظری گفته است:« وضعيت تحوّل خاورميانه و خطراتی که کشور عزيزمان را تهديد می‌کند بر جنابعالی پوشيده نيست و لابد بر اين باور نيستيد که ايران در اين امور استثناء است.»

احمد منتظری در بخشی ديگری از نامه خود به رهبر جمهوری اسلامی گفته است:«تجربه‌ای که از رژيم گذشته و هم اکنون در ايران و ساير کشورها، با هزينه‌های فراوان مادی و معنوی به جای مانده اين است که فشار، زندان، حصر و تبعيد منتقدان نمی‌تواند مانع حرکت مردم گردد.»

احمد منتظری همچنين در خصوص پيامدهای تندتر شدن لحن نامه های اعتراضی به آيت الله علی خامنه ای هشدار داده و گفته است:«راهی که آغاز شده ممکن است به شکسته شدن هنجارهای سياسی و حتی هنجارهای اجتماعی و اخلاقی بينجامد که خسارتی جبران‌ناپذير است و برای پيش‌گيری از آن بايد بی‌درنگ اقدام نمود.»

شماری از مخالفان دولت در ايران طی ماههای گذشته نامه های اعتراضی به رهبر جمهوری اسلامی نوشته اند. محمد نوری‌زاد، مستند ساز و نويسنده منتقد حکومت ايران، تاکنون شانزده نامه به رهبر جمهوری اسلامی نوشته است.

عبدالکريم سروش، متفکر دينی و از منتقدان حکومت ايران، در نامه سرگشاده ای به رهبر ايران در دوم دی ماه آيت الله علی خامنه ای را با آغا محمد خان قاجار مقايسه کرده بود.

«نجات نظام از فروپاشی»

احمد منتظری در ادامه گفته است، آزادی «زندانيان سياسی»، «دلجويی و عذرخواهی از آنان و جبران خسارات وارده»، کم‌هزينه ترين راه خروج از «بحران» است.

احمد منتظری همچنين پرسيده است چرا بايد احزابی مانند «نهضت آزادی، مجاهدين انقلاب و حزب مشارکت ممنوع» باشند؟

وی اضافه کرده است:«آزادی فعاليت آنان موجب آبروی نظام جمهوری اسلامی خواهد بود. اين احزاب آيينه‌اند، چهره خود و نظام را می‌توانيد در آن ببينيد؛ اين حداقل انتظار از جنابعالی است. نجات نظام از فروپاشی و حفظ کشور عزيزمان ايران از ويرانی و تجزيه، بيش از همه، وظيفه شماست؛ با اين اقدامات شما می‌توانيد رهبران ديگر کشورها را نيز به مسيری درست هدايت کنيد.»

احمد منتظری تصريح کرده است:«اکنون که ابتکار عمل با شماست بياييد در مسير حرکت نظام تجديد نظر کنيد و روح اميد را در مردم بدميد.»
XS
SM
MD
LG