لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۹

احمدی نژاد: هيات ايران و آمريکا برای بررسی سرنوشت مامور «‪اف بی ای»تشکيل می شود


لری کینگ (راست) و محمود احمدی نژاد
لری کینگ (راست) و محمود احمدی نژاد
محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران که در نيويورک به سر می برد، در گفت وگو با شبکه خبری «سی.ان.ان» از احتمال آزادی دو شهروند آمريکايی خبر داده و گفته است: هيات مشترک ايران و آمريکا برای بررسی موضوع ناپديد شدن مامور سابق «اف بی ای» تشکيل می شود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، محمود احمدی نژاد در مصاحبه با لری کينگ، از شبکه تلويزيونی «سی ان ان» در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت رابرت لوينسون، مامور سابق پليس فدرال آمريکا «اف بی ای» گفت: «من در مورد سرنوشت او خبری ندارم شما می‌توانيد اين مسايل را از ‪ اف بی ای سوال کنيد.»

محمود احمدی نژاد اضافه کرده است:« قرار شد يک هيات مشترک اطلاعاتی ميان ايران و آمريکا تعيين شود و ما اميدواريم هر چه سريعتر اين اتفاق بيفتد. فکر می‌کنم که اگر سازمان اطلاعاتی آمريکا اطلاعات بيشتری در مورد اين فرد در اختيار ايران قرار دهد، بهتر بتوان به او کمک کرد.»

رابرت لوينسون، کارمند بازنشسته اف بی آی، گفته می شود در سال ۲۰۰۷ ميلادی، سه سال پيش، در جريان يک سفر تجاری، در جزيرۀ کيش ناپديد شد و از آن هنگام تا کنون تلاش همسر و فرزندانش برای يافتن او بی نتيجه مانده است.

دولت آمريکا پيشتر از جمهوری اسلامی خواسته بود ابهام‌های موجود درباره ناپديد شدن رابرت لوينسون، شهروند آمريکايی در ايران را برطرف کند.

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا، نيز سال گذشته گفته بود مقامات ايران هنوز به قول خود عمل نکرده و اطلاعاتی را که در تحقيقات خود در مورد ناپديد شدن لوينستون جمع آوری کرده اند با مقامات آمريکايی در ميان نگذاشته اند.

« ممکن است اين دو نفر هم آزاد شوند»

محمود احمدی نژاد در بخش ديگری از اين مصاحبه از احتمال دو شهروند آمريکايی زندانی در ايران سخن گفته است.

محمود احمدی نژاد در پاسخ پرسش لری کينگ در خصوص آزادی دو شهروند آمريکايی گفته است:«همه چيز بستگی به نظر قاضی دارد و ممکن است اين دو نفر هم آزاد شوند.»

وی اضافه کرده است:« من از همين جا از دستگاه قضايی خواهش می‌کنم در صورت امکان به اين دو نفر هم تخفيف بدهند البته اين هم بستگی به نظر قاضی دارد.»

سارا شورد به همراه شين باوئر و جاش فتال حدود ۱۳ ماه پيش در مرز ايران و عراق و در حالی که مشغول کوهنوردی بودند، دستگير شدند. پس از انتشار خبرهای ضد و نقيضی در باره آزادی سارا شورد، وی هفته گذشته پس از تحمل بيش از يک سال زندان در ايران «به قيد وثيقه» آزاد و به سفارت سوئيس در تهران تحويل داده شد.

هيلاری کلينتون روز جمعه از ايران خواست تا با آزاد کردن دو شهروند ديگر آمريکايی که در زندان هستند، حرکت شاخص بشردوستانه‌ای از خود نشان دهد.
XS
SM
MD
LG