لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۲

« تمرکز جريان انحرافی بر روی ۱۷۵ حوزه تک‌نماينده در انتخابات مجلس نهم»


حسین فدایی، نماینده اصولگرای مجلس و دبیرکل جمعیت ایثارگران، گفته است: «جریان انحرافی» در تلاش است تا با استفاده از «ظرفیت» محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران، کرسی‌های ۱۷۵ حوزه انتخابی تک نماینده را در انتخابات مجلس نهم کسب کند.

«جریان انحرافی» عنوانی است که اصولگرایان حامی رهبر جمهوری اسلامی به نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و به ویژه اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر رییس جمهور، نسبت می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین فدایی که روز پنجشنبه در اولین گردهمایی ستادهای انتخاباتی جمعیت ایثارگران و رهپویان انقلاب اسلامی صحبت می‌کرد، گفته است: «جریان انحرافی سعی دارد بر روی حوزه‌های انتخابی تک‌نماینده که به حدود ۱۷۵ حوزه در کشور می‌رسد، تمرکز کند و روش کار آنان این گونه است که از ظرفیت احمدی‌نژاد استفاده کنند؛ یعنی وابستگی یک فرد را به احمدی‌نژاد پررنگ کنند.»

حسین فدایی مهم‌ترین راهبرد «جریان انحرافی» را ایجاد تضاد در در درون نیروهای طرفدار نظم جمهوری اسلامی ارزیابی کرده و گفته است که هدف این جریان از حضور در انتخابات مجلس نهم، کسب حداقل دو سوم از کرسی‌های مجلس است.

این نماینده اصولگرا که در جریان انتخابات ریاست جمهوری از حامیان محمود احمدی‌نژاد بود، می‌گوید: «جریان انحرافی» با بهره گیری از «بحث اشرافیت مقابل محرومین» در صدد است تا «فراخوان تضاد را در بستر اجتماعی رقم بزند.»

به ويژه از زمان علنی شدن اختلاف نظر محمود احمدی‌نژاد و آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بر سر ادامه کار وزیر اطلاعات، حامیان رهبر ایران با حمله به آنچه که «جریان انحرافی» در دولت دهم می‌خوانند، می‌گویند، این جریان مترصد است تا اکثریت کرسی‌های مجلس نهم را به دست اورد.

نماینده اصولگرای مجلس همچنین گفته است: «متأسفانه در استان‌ها و شهرستان‌ها نمی‌توانیم در زمینه انتخابات همانند تهران عمل کنیم.»

در حالی حسین فدایی از تلاش «جریان انحرافی» برای کسب اکثریت کرسی‌های مجلس نهم و همچنین تشدید «بحث اشرافیت در مقابل محرومین» سخن گفته که پیشتر خبرگزاری کار ایران ایلنا، به نقل از سایت رجانیوز از ایجاد تشکلی با عنوان «جنبش حراست از آرای مستضعفین» خبر داده و هدف این تشکل ‌را «حفظ و صیانت» از «رأی و نظر مستضعفین» اعلام کرده بود. در بیانیه این گروه مقصود از واژه مستضعفین «مردم شهرهای کوچک و روستا‌ها» بیان شده که در مقابل «طبقه متوسط جدید و مرفهین» قرار دارد.

تشکیل جبهه پایداری

در همین حال، به گزارش رسانه‌های خبری ایران، روح الله حسینیان، نماینده مجلس و از اعضا فراکسیون انقلاب اسلامی، گفته است با ایجاد تشکلی در صدد است تا مانع ان شود که طرفداران محمود احمدی‌نژاد جذب دیگر گروه‌ها شوند.

طبق این گزارش‌ها روح الله حسینیان، در جلسه ماهانه «کانون بصیرت» گفته است: «بعد از خانه نشینی احمدی‌نژاد یک نا‌امیدی در بین جوانان حامی احمدی‌نژاد شکل گرفت و تصمیم بر این شد که ما نباید اجازه دهیم دوستان به خصوص در شهرستان‌ها جذب گروه‌ها و یا خود را سرگرم مسائل روزمره کنند و بی‌تفاوت شوند. از همین رو جبهه پایداری انقلاب اسلامی را نه به عنوان حزب یا گروه سیاسی بلکه در مرحله اول به عنوان یک جریان فرهنگی و تشکیلاتی تشکیل دادیم.»

روح الله حسینیان همچنین می‌گوید، قرار است فعالین ستادهای محمود احمدی‌نژاد در پنج شنبه هفته آینده در تهران گردهمایی برگزار کنند و قرار است آیت الله خوشوقت و آیت الله مصباح نیز برای انها سخنرانی کنند.

پیش‌تر «خبرآنلاین» از تشکیل «جبهه پایداری انقلاب اسلامی» به مدیریت صادق محصولی و با حضور تعدادی از اعضای حذف شده از کابینه و دولت‌های نهم و دهم و شماری از نمایندگان حامی دولت در مجلس هشتم خبر داده بود.

انتخابات مجلس نهم در اسفندماه سال ۱۳۹۰ برگزار می‌شود.
XS
SM
MD
LG