لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۸

احمدی‌نژاد: برخی برای بازی‌های انتخاباتی پشت ولایت فقیه مخفی می‌شوند


محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، روز شنبه ۲۶ اسفندماه از کسانی که با مخفی شدن پشت سر «ولايت فقيه» به دنبال بازی های انتخاباتی هستند، انتقاد کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، محمود احمدی نژاد که در ديدار با مسئولان ستاد عالی و فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صحبت می کرد گفته است: «ولايت فقيه اين نيست که جبهه سياسی برای يک عده‌ای خاص باشد که خود را پشت آن مخفی کنند و بازی‌های انتخاباتی خود را پيش ببرند، بحث از اين موضوع بالاتر است. نبايد اين موضوع را در قالب بحث‌های کليشه‌ای يا دم دستی وارد کرد.»

محمود احمدی‌نژاد همچننين با بيان اينکه «در يک زمانی ،عده‌ای خود را طرفدار بازار معرفی کردند و عده‌ای ديگر طرفدار مستضعفين ولی در واقع هيچ کدام به واقع طرفدار بازار يا مستضعفين نبودند»، گفت: «اين عده بعدا چپ و راست را مطرح کردند و اينها همه بازی سياسی است. »

هر چند محمود احمدی نژاد به طور مشخص از کسانی که پشت «ولايت فقيه» پنهان می شوند، نام نبرده است، اما طی ماه‌های اخير با نزديک شدن به زمان برگزاری يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری انتقاد ها نسبت به دولت وی تشديد شده است.

محافظه کاران و طرفداران آيت علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، «جريان» نزديک به دولت دهم و محمود احمدی نژاد را متهم می کنند که در صدد است تا اسفنديار رحيم مشايی را به عنوان نامزد مورد حمايت خود در انتخابات رياست معرفی کند. آنها از اسفنديار رحيم مشايی و اطرافيانش تحت عنوان «جريان انحرافی» ياد می کنند.

پيشتر محمدرضا باهنر، نايب رييس مجلس، گفته بود که محمود احمدی نژاد هنوز از نامزدی اسفنديار رحيم مشايی برای انتخابات ریاست جمهوری نا اميد نشده است.

اين در حالی است که برخی ديگر از محافظه کاران از اقدامات واکنشی دولت محمود احمدی نژاد در صورت رد صلاحيت اسفنديار رحيم مشايی خبر داده بودند.

قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پايداری هيجدهم اسفندماه در زنجان گفته بود :‌ جريان انحرافی «همه برنامه ريزی‌ها را برای انتخابات آينده رياست جمهوری انجام داده و بنا نيست از «مشايی» کوتاه بيايد.»

قاسم روانبخش با اين حال پيش بينی کرده است در صورت رد صلاحيت اسفنديار رحيم مشايی، «جريان انحرافی قدرت برهم ريختن را ندارد.»

قاسم روانبخش در ادامه گفته است: «جريان انحرافی فاقد قدرت لازم برای ايجاد حرکت خاص است و اين امر در ۱۱ روز خانه نشينی احمدی‌نژاد ثابت شد زيرا فقط چند نفر به خاطر آقای احمدی‌نژاد جلوی پاستور رفتند.»

اين عضو شورای مرکزی جبهه پايداری در خصوص ارزيابی بود خود نسبت به واکنش محمود احمدی نژاد به رد صلاحيت آقای مشايی توسط شورای نگهبان گفته است: «عدم اقدام برای برگزاری انتخابات از سوی دولت و برکناری وزيرکشور و استعفای شخص محمود احمدی‌نژاد از اقداماتی است که احتمال دارد احمدی‌نژاد در صورت رد صلاحيت مشايی صورت بدهد که در اين خصوص تمام پيش بينی‌ها شده است.»

انتخابات رياست جمهوری آينده ايران قرار است حدود سه ماه ديگر در ۲۴ خرداد سال آينده برگزار شود.
XS
SM
MD
LG