لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۷

احمدی نژاد:اسراییل و آمریکا جرات حمله به ایران را ندارند


محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران به همراه دانیل اورتگا رییس جمهوری نیکاراگوئه
محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران به همراه دانیل اورتگا رییس جمهوری نیکاراگوئه

روزنامه اسپانيائی ال موندوEl Mundo در جريان بازديد اخير محمود احمدی نژاد از ماناگوا Managua جهت حضور در مراسم تحليف رييس جمهور جديد نيکاراگوئه، دانيل اورتگا Daniel Ortega گفت و گويی با رييس جمهوری اسلامی ايران انجام داده است، که صبح چهارشنبه در روزنامه پرتيراژ کوريردلاسرا Corriere della sera ايتاليا نيز با عنوان«آمريکا و اسرائيل جرات حمله به ايران را ندارند»انتشار يافت.


محمود احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی در رابطه با اتهامات آمريکا مبنی بر اين که ايران و سوريه در بازگرداندن ثبات وامنيت به عراق همکاری نمی کنند، گفت«اين آمريکايی ها که ۱۱ هزار کيلومتر از عراق فاصله دارند، نظاميانشان را به اين کشور اعزام داشته اند ، حالا همسايگان عراق را متهم به جنگ افروزی می کنند».


عراقی ها صدها سال در کنار يکديگر زندگی کردند و تا قبل از ورود نظاميان آمريکايی و بريتانيايی مشکلی به نام شيعه و سنی در اين کشور وجود نداشت
محمود احمدی نژاد

رييس جمهوری اسلامی ايران در ادامه قدرت های جهان را دعوت به تجديد نظر در سياست های منطقه ای شان می کند و می افزايد «حضور نظاميان آمريکايی و بريتانيايی تنها علت آشفتگی درعراق است و با خروج آنها آرامش به اين کشور باز خواهد گشت».


محمود احمدی نژاد معتقد است حضور نظاميان آمريکايی و بريتانيايی علت درگيری های سال های اخير ميان پيروان اهل تسنن و شيعيان است «عراقی ها صدها سال در کنار يکديگر زندگی کردند و تا قبل از ورود نظاميان آمريکايی و بريتانيايی مشکلی به نام شيعه و سنی در اين کشور وجود نداشت».


رييس جمهوری اسلامی ايران در ادامه می افزايد «اين آمريکايی ها و بريتانيايی ها هستند که سعی دارند با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی ، جای پايشان را در عراق محکم کنند».


احمدی نژاد می افزايد«زمان آن رسيده است که نيروهای اشغالگر درک کنند در منطقه ديگر هيچ ملتی به اجرای اوامر آنها نيست».


مصاحبه کننده نظر محمود احمدی نژاد در رابطه با اخبار برخی از روزنامه های غربی که احتمال حمله اسرائيل به تاسيسات اتمی ايران اشاره می کنند را جويا می شود و او در پاسخ می گويد«رژيم صهيونيستی غيرقانونی و جعلی است و تنها برای نفاق افکنی در خاورميانه ايجاد شده است و به همين دليل نيز مورد تنفر کليه ملل منطقه است».


البته حمله به ايران رويايی است که هرگز تحقق نخواهد يافت زيرا چه اسراییل و چه آمريکا با هراسی که از قدر ت واکنش ما دارند هرگز جرات حمله به جمهوری اسلامی ايران را نخواهند يافت
محمود احمدی نژاد

اسراييل که احمدی نژاد از آن به عنوان رژيم ديکتاتور صفت نام می برد به گفته رييس جمهوری اسلامی ايران «با زور به منطقه تحميل شده است و امروز يکی از اهدافش آزار رسانی به جمهوری اسلامی ايران است».


احمدی نژاد در ادامه می گويد «البته حمله به ايران رويايی است که هرگز تحقق نخواهد يافت زيرا چه اسراییل و چه آمريکا با هراسی که از قدر ت واکنش ما دارند هرگز جرات حمله به جمهوری اسلامی ايران را نخواهند يافت».


محمود احمدی نژاد می گويد «ما جنگ نمی خواهيم و از درگيری بيزاريم و با نفرت پراکنی نيز مخالفيم و تنها هدفمان حل مشکلی به نام رژيم صهيونيستی ، که تمام مشکلات خاورميانه از آن منشعب می شوند است».


در خاتمه رييس جمهوری اسلامی ايران به مصاحبه گر ال موندو يادآوری می کند که مصوبات شورای امنيت سازمان ملل متحد «هيچ گونه تاثيری در سيست های ما نخواهد داشت» و اين گونه برخوردها با ايران«در نهايت به انزوای آمريکا و بريتانيا خواهد انجاميد».


XS
SM
MD
LG