لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۶

نوشاد عالميان در قطر قهرمان شد


نوشاد عالميان، پديده تنيس روی ميز ايران، پس از نايب قهرمانی در رقابتهای پوروتور جوانان جهان در بحرين، شنبه شب در رقابتهای پوروتور قطر به مقام قهرمانی رسيد.

در سومين و آخرين روز مسابقه های انفرادی تنيس روی ميز آزاد جهانی جوانان در دوحه، نوشاد عالميان، تنيس باز ۱۸ ساله و با آتبه مازندرانی، مسابقه پايانی را از ماسلو آگئوره از پاراگوئه چهار بر سه برد و به مقام قهرمانی رسيد.

آگوئره عنوان قهرمانی جوانان آمريکای جنوبی را در دست دارد. برای عالميان اين دومين قهرمانی پورتوره در دوحه پس از کسب مقام نخست در سال گذشته بود.

در اين رقابتها که هر گيم تا امتياز ۱۱ ادامه دارد، عالميان گيم های اول، سوم، چهارم و هفتم را برد و گيم های دوم، پنجم و ششم را به حريف آمريکای لاتين خود باخت.

عالميان در مرحله نيمه پايانی با کيم ای هوآن از کره جنوبی رو به رو شد که توانست تنيس باز روی ميز دارای رده ۹۱ جهان را چهار بر يک شکست دهد و به مرحله پايانی برسد. در مسابقه ديگر نيمه پايانی مارسل آگئوره پاراگويايی چهار بر يک از سد عمر عصار مصری گذشت. عمر عصار در مسابقه پايانی پورتوره بحرين عالميان را شکست داده و قهرمان شده بود.

عالميان در مرحله يکچهارم پايانی نيز شين اين چول از کره جنوبی را چهار بر يک شکست داد.

در مرحله مقدماتی رده جوانان نوشاد عالميان موفق شد در گروه دوم با پيروزی های چهار بر صفر بر عبدالرحمن محمد از مصر، يوچو از سنگاپور و تای جانگ از کره جنوبی به مرحله حذفی راه يابد.

در اين رقابتها نيما عالميان با شکست چهار بر سه از مارسل آگئوره از پاراگوئه از دور رقابتها بيرون رفت تا تنيس باز روی ميز آمريکای جنوبی با پيروزيهای بعدی تا مرحله پايانی پيش رود. شايان ملکی نيز در مرحله يکچهارم پايانی حذف شد.

در رده سنی نوجوانان پوريا عمرانی با پيروزی سه بر يک بر جمال از بحرين به مرحله يکچهارم پايانی رسيد، اما در اين مرحله با شکست از حريفی کره ای از ادامه رقابتها بازماند.

در مسابقه دو نفری، هم پوريا عمرانی و محمد علی رويين تن با شکست از تيم دونفری بحرين حذف شدند. نيما عالميان و شايان ملکی هم پس از پيروزی سه بر دو بر روسيه، در مسابقه با سنگاپور شکست خوردند و حذف شدند.

ايران با نوشاد عالميان، نيما عالميان، شايان ملکی و پوريا عمرانی در رقابتهای قطر شرکت کرده بود.
XS
SM
MD
LG