لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۴

«کشف ۴ ميليون ليتر مشروب تکان ‌دهنده است»


اسماعيل احمدی‌ مقدم فرمانده نيروی انتظامی می گوید نسبت به موضوع بدحجابی نبايد ساده‌انديش بود.
اسماعيل احمدی‌ مقدم فرمانده نيروی انتظامی می گوید نسبت به موضوع بدحجابی نبايد ساده‌انديش بود.

اسماعيل احمدی‌ مقدم فرمانده نيروی انتظامی روز چهارشنبه بيست و نهم فروردين کشف چهار ميليون ليتر مشروبات الکلی در سال ۱۳۸۵ را «بسيار تکان دهنده» خواند.


آقای احمدی مقدم با اشاره به شبکه وسيع توليد، ورود و توزيع مشروبات الکلی درايران، گفت: «فاصله توليد تا مصرف مشروبات الکلی تنها ۱۰ روزه است و به اين ترتيب توليد کنندگان تا زمان مصرف مشروبات حتی هزينه‌ای دريافت نمی‌کنند و تمامی ريسک ها را می‌پذيرند تا به اهداف تهاجم فرهنگی خود دست يابند.»


بيش از۴ميليون ليتر مشروبات الکلی در سال گذشته کشف شد اين در حاليست که اين مقدار تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد مقدار مشروبی است که در کشور توزيع می‌شود
فرمانده نیروی انتظامی

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، فرمانده نيروی انتظامی در اولين همايش سالانه مديران مبارزه با مفاسد اجتماعی استان های سراسر ايران، به کشف بيش از۴ميليون ليتر مشروبات الکلی در سال گذشته اشاره کرد و آن را بسيار تکان‌دهنده دانست و افزود: «اين در حاليست که اين مقدار تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد مقدار مشروبی است که در کشور توزيع می‌شود».


اين مقام انتظامی ايران با اشاره به افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان پس از ورود نيروی های نظامی آمريکايی و اروپايی گفت:« امروزه يک ميليون و ۲۰۰ هزار معتاد روزمصرف در کشور وجود دارد که اين آمار به اضافه ۷۰۰ تا۸۰۰ هزار نفری است که به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می‌کنند».


«امنيت اخلاقی يک تهديد ملی است»


فرمانده نيروی انتظامی همچنين ازکسانی که از اجرای طرح مبارزه با بی حجابی نيروی انتظامی ايراد می گيرند، انتقاد کرد و گفت:« کسانی که ناجا را به دليل اجرای طرح امنيت اخلاقی مذمت می‌کنند بايد استيضاح شوند».


برخی دستگاه‌ها که به نيروی انتظامی می‌گويند بايد به جای برخورد با بدحجابی و اجرای طرح امنيت اخلاقی، کار فرهنگی انجام شود، بايد استيضاح شوند، چرا که خود تاکنون در خواب خرگوشی به سر می‌بردند و حرف نابجا می‌زنند
فرمانده نیروی انتظامی

آقای احمدی مقدم خطاب به اين افراد گفت: «شما چه کاره‌ايد؟ تا به حال در خواب خرگوشی بوديد و حالا بيدار شديد حرف نابجا هم می‌زنيد».


فرمانده نيروی انتظامی با تاکيد براين نکته که نسبت به موضوع بدحجابی نبايد ساده‌انديش بود، افزود: «بدحجابی تبلور محسوس آن چيزی است که در پشت صحنه رخ می‌دهد و ما از آن غافليم».


او همچنين گفت: «برخی دستگاه‌ها که به نيروی انتظامی می‌گويند بايد به جای برخورد با بدحجابی و اجرای طرح امنيت اخلاقی، کار فرهنگی انجام شود، بايد استيضاح شوند، چرا که خود تاکنون در خواب خرگوشی به سر می‌بردند و حرف نابجا می‌زنند».


فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به اين که برخی نامزدهای انتخابات برای به دست آوردن محبوبيت، مسايلی را مطرح می‌کنند، گفت:« کسانی که فکر می‌کنند از اين طريق می‌توانند برای خود وجهه ايجاد کرده و آرای بيشتری به دست آورند بايد توجه داشته باشند که با اين کار، اعتبار خود را از دست می‌دهند، چراکه نيروی انتظامی وظايفش را می‌داند و به آن عمل می‌کند.»


او گفت: «موضوع امنيت اخلاقی صرفا نبايد به عنوان يک تکليف قانونی پاکسازی فضای جامعه و ... مطرح شود، چرا که يک تهديد ملی است و ابعاد پيچيده‌ای دارد».


XS
SM
MD
LG