لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۴۷

سرانجام عليرضايی با شناگر اسرائيلی مسابقه نداد


محمد عليرضايی، شناگر ايرانی در المپيک ۲۰۰۸ پکن از پيکار با شناگر اسرائیلی سر باز زد.
عکس از ایسنا
محمد عليرضايی، شناگر ايرانی در المپيک ۲۰۰۸ پکن از پيکار با شناگر اسرائیلی سر باز زد. عکس از ایسنا

محمد عليرضايی، رکورددار ۱۰۰متر شنای قورباغه ايران در المپيک ۲۰۰۸ پکن پس از موافقت اوليه مسوولان برای مسابقه با شناگری از اسرائيل، سرانجام از پيکار با او سر باز زد.


به گزارش خبرگزاريهای ايرانی، علت شرکت نکردن شناگر ايرانی، بيماری او ياد شده است.


او نخستين شناگر ايرانی بود که در مسابقه های انتخابی المپيک جواز حضور پيدا کرده بود. او قرار بود در مسابقه های مقدماتی در گروه چهارم مسابقه دهد. او در اين رقابتها در خط اول مسابقه داشت و شناگر اسراييلی در خط هفتم.


علی کفاشيان، دبير کميته المپيک ابتدا اعلام کرده بود که عليرضايی با شناگر اسرائيلی مسابقه خواهد داد.


اما وی در گفت و گوی بعدی به خبرگزاری فارس گفت: «درباره هم گروهی شناگر ايران با نماينده رژيم صهيونيستی من موضع بقيه مسئولان ورزشی را نمی‌دانم و حتما در اين مورد تصميم‌گيری خواهيم کرد».


او افزوده بود:« به نظر من مشکلی وجود ندارد، چرا که هر يک از اين شناگران در خط جداگانه شنا می ‌کنند و به صورت رو در رو در مقابل يکديگر قرار نمی ‌گيرند. من موضع بقيه مسئولان ورزشی را نمی ‌دانم و حتما در اين مورد تصميم‌ گيری خواهيم کرد. البته به نظر من اين موضوع نبايد بزرگ شود چون قرار نيست شناگران مقابل يکديگر قرار گيرند».


دبير کميته المپيک در باره اينکه چندی قبل همين شناگر برای کسب مجوز المپيک با شناگر از اسراييل همگروه شده بود و رييس فدراسيون شنا اعلام کرد عليرضايی به اين دليل حاضر به مسابقه نشدن به گروه پايين‌تری منتقل شد، عنوان کرد: «از اين قضيه خبری ندارم و هيچ اظهار نظری هم نکرده‌ام.»


XS
SM
MD
LG