لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۳

کشته شدن امام مسجدی در حادثه آتش سوزی در بلژیک


آتش سوزی در مسجدی در بروکسل
آتش سوزی در مسجدی در بروکسل
پليس بلژيک می گويد که مسجدی متعلق به شیعیان در حومه شهر بروکسل غروب روز دوشنبه به آتش کشيده شده و براثر اين حمله امام جماعت مسجد جان خود را از دست داده است.

پليس می افزايد که يک مرد مسلمان به خاطر سوءظن در مشارکت در اين حمله بازداشت شده است. فرد دستگیر شده گفته است که متولد سال ۱۹۷۸ است.

سخنگوی دادستانی شهر بروکسل گفت:« به نظر می رسد که اين فرد مسلح به چاقو و تبر وارد مسجد شده و سپس مواد آتش زا در داخل ساختمان پخش کرده تا با روشن کردن آتش اين مسجد و ساکنان آن را بسوزاند.»

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس نام و سن دقيق اين فرد هنوز مشخص نشده چون او هيچ برگه شناسايی ندارد. ظاهرا نمازگزارانی که داخل مسجد بوده اند متوجه نيت اين فرد شده ، او را مهار کرده و در يک اطاق در داخل ساختمان مسجد حبس می کنند تا زمانيکه افراد پليس به محل حادثه برسند.

يک سخنگوی پليس شهر بروکسل به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت که در حال حاضر پليس هيچ مظنون ديگری ندارد و در تعقيب فرد ديگری نيست.

اين حمله حدود ساعت ۶ تا ۷ بعداز ظهر روز دوشنبه به وقت محلی روی داد و طی آن علاوه بر امام جماعت مسجد که جان خود را از دست داد يک فرد ديگر نيز مجروح شده است. بخش هايی از داخل ساختمان مسجد بر اثر آتش سوزی آسيب ديده است ولی هنوز مشخص نيست که شدت حريق و خسارات ناشی از آن تا چه حد است.

يکی از روزنامه های چاپ بروکسل گزارش می دهد که امام جماعت اين مسجد که ظاهرا ۴۷ ساله بوده به هنگام تلاش برای اطفاء حريق جان خود را از دست داده است. هنوز اسم و ساير مشخصات وی توسط پليس اعلام نشده است.
XS
SM
MD
LG