لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۹

«چهار فعال کارگری در تهران بازداشت شدند»


رمضان عليپور، فريدون نيکوفر، علی نجاتی و چند تن ديگر از فعالان کارگر شرکت نيشکر هفت تپه که به همراه پنج هزار تن از کارگران اين کارخانه برای دريافت حقوق معوقه خود دست به اعتصاب زده بودند، توسط دستگاه های امنيتی جمهوری اسلامی احضار و يا بازداشت شدند
رمضان عليپور، فريدون نيکوفر، علی نجاتی و چند تن ديگر از فعالان کارگر شرکت نيشکر هفت تپه که به همراه پنج هزار تن از کارگران اين کارخانه برای دريافت حقوق معوقه خود دست به اعتصاب زده بودند، توسط دستگاه های امنيتی جمهوری اسلامی احضار و يا بازداشت شدند

گزارش ها از ايران حکايت از آن دارد که چهار فعال کارگری روز جمعه ۲۳ آذرماه در پارک چيتگر در تهران دستگير شده اند.


به گفته فعالان کارگر که نخواستند نام شان فاش شود، محسن حکيمی، ابرهيم نوروزی گوهری، عليرضا عسگری و حسين غلامی در پارک چيتگر، در حال صحبت درمورد مسايل کارگری و مشکلات کارگران در ايران بوده اند که توسط نيروی انتظامی بازداشت شدند.


اين فعالان کارگر سپس به کلانتری چيتگر و کلانتری ۱۴۱ در شهرک راه آهن و پس از آن، به کلانتری ۱۳۷ در کوی نصر منتقل شده اند.


بازداشت اين چهار فعال کارگر در حالی انجام می گيرد که سازمان های بزرگ کارگری در جهان، کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های آزاد کارگری و فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل، به همراه سازمان بين المللی کار، آی ال او، و پارلمان اروپايی، به بازداشت فعالان کارگر در ايران انتقاد کرده و خواستار آزادی فوری و بی قيد وشرط آنها شده اند

بر اساس اين گزارش، آقايان حکيمی، نوروزی گوهری، عسگری و غلامی روز شنبه به دادگاه انقلاب در خيابان معلم تهران انتقال يافته اند.


در همين ارتباط، پسر ابراهيم نوروزی گوهری به راديو فردا گفت که دادگاه انقلاب برای آزادی اين فعال کارگر، ۲۰ ميليون تومان وثيقه تعيين کرده است.


بازداشت اين چهار فعال کارگر، آخرين مورد از بازداشت فعالان کارگر درايران است. پيش از اين، رضا دهقان، از اعضای هيات موسس سنديکای کارگران نقاش، در آذر ماه بازداشت شد.


علاوه بر اين، رمضان عليپور، فريدون نيکوفر، علی نجاتی و چند تن ديگر از فعالان کارگر شرکت نيشکر هفت تپه که به همراه پنج هزار تن از کارگران اين کارخانه برای دريافت حقوق معوقه خود دست به اعتصاب زده بودند، توسط دستگاه های امنيتی جمهوری اسلامی احضار و يا بازداشت شدند.


همچنين در تابستان سال جاری، ماموران امنيتی منصور اسانلو، رييس، و ابراهيم مددی، نايب رييس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، را بازداشت کردند.


محمود صالحی، از بنيانگذاران انجمن صنفی کارگران شهر سقز، نيز از ديگر فعالان کارگر است که در فروردين ماه بازداشت شد و به زندان سنندج انتقال يافت.


بازداشت اين چهار فعال کارگر در حالی انجام می گيرد که سازمان های بزرگ کارگری در جهان، کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های آزاد کارگری و فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل، به همراه سازمان بين المللی کار، آی ال او، و پارلمان اروپايی، به بازداشت فعالان کارگر در ايران انتقاد کرده و خواستار آزادی فوری و بی قيد وشرط آنها شده اند.


XS
SM
MD
LG