لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۹

وزير کشور: اعتراضات بختیاری ها به «سرزمين کهن» آرام بود


عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور،
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور،
به دنبال گسترش اعتراضات به پخش فيلم «سرزمين کهن» در شهرهای مختلف، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور، روز شنبه ۲۶ بهمن ماه گفته است که این سریال مورد بازبينی قرار می گیرد.رييس سازمان صداوسيما نيز در خصوص اين سريال به معاون اين سازمان تذکر داده است.

در همین حال گزارش ها حاکی است که روز شنبه شهروندانِ بختیاری در شهرهای مختلف ایران از جمله در اصفهان، دزفول، اندیمشک، ایذه، شهرکرد و الیگودرز در اعتراض به پخش سریالِ «سرزمین کهن» از تلویزیون دولتی ایران تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، در خصوص اعتراضات روز شنبه گفته است:« تجمعاتی در مناطقی چون اصفهان و اهواز داشتيم و در برخی از جاها، استانداران، نيروی انتظامی، روحانيت منطقه، بزرگان قوم بختياری و عشاير با شرکت‌کنندگان در تجمع صحبت کردند و اين صحبت‌ها در توجيه افکار عمومی موثر بوده و تجمعاتی که امروز بعدازظهر برگزار شده بود با خوبی و آرامش تمام شده است و ما شاهد درگيری و اقدامات خشونت‌آميز نبوده‌ايم.

به گزارش جمهوری اسلامی، ايرنا، آقای فضلی که عضو شورای نظارت بر صدا و سيما نیز است در ادامه گفته است:«ادامه پخش سريال سرزمين کهن که موجب رنجش خاطر قوم بختياری شد مورد بررسی و بازبينی قرار می گيرد و برای اين بررسی اگر نياز به توقف سريال باشد بايد اين کار صورت بگيرد.»

وزير کشور با بيان اينکه« اين موضوع بايد به گونه ای پيگيری شود که اين رنجش از محضر اين عزيزان زدوده شود»، اضافه کرده است: «رييس سازمان صدا و سيما نامه ای دراين خصوص نوشته و گفته است که اين سريال را مورد بازبينی و بررسی لازم قرار می دهد.»

در همين حال، گزارش ها حاکی است که کارگردان، تهيه کننده، مدير گروه فيلم و سريال و ناظران مجموعه تلويزيونی سرزمين کهن گزارش در نامه ای خطاب به معاون صدا و سيما درباره برخی ابهامات پيش آمده در زمينه اين سريال توضيحاتی را ارائه کرده اند.

در بخشی از اين نامه آمده است:«بی ترديد دست اندرکاران اين سريال به هيچ وجه حتی در تصورات ذهنی خويش قصد کوچکترين بی احترامی به ساحت مردم شريف و پر افتخار بختياری را نداشته اند. مشاهده قسمت های آتی اين مجموعه تلويزيونی مويد اين واقعيت خواهد بود . با اين وجود چنانچه پخش قسمت های اوليه اين مجموعه موجب رنجش خاطر هموطنان عزيز بختياری شده است، مراتب عذرخواهی خود را اعلام می کنيم.»

محمودرضا تخشيد مدير گروه فيلم و سريال شبکه سه ،محمد مسعود تهيه کننده سريال، کمال تبريزی کارگردان سريال و عباس سليمی نمين مشاور تاريخی پروژه از جمله امضا کنندگان اين نامه هستند .

به گزارش ايرنا، به دنبال اين گزارش عزت الله ضرغامی، رييس صدا و سيما، تذکراتی خطاب به معاونت سيما ابلاغ کرده است.

به دنبال پخش سریال تلویزیونی «سرزمین کهن» از تلویزیون جمهوری اسلامی، بختياری ها در شهرهای مختلف از جمله دزفول و مسجد سليمان طی روز های اخير به پخش این سريال تلويزيونی اعتراض کرده و خواستار جلوگيری از ادامه پخش اين سريال شده اند.

به گزارش ایرنا، معترضان در دزفول ضمن انتقاد از پخش سريال سرزمين کهن از سيمای جمهوری اسلامی ، بخشهايی از اين سريال را توهين به قوم بختياری دانسته اند.
XS
SM
MD
LG