لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۳

باله «نوروز» در جشن کریسمس لس آنجلس


کاری از گروه باله بولوشی روسیه
کاری از گروه باله بولوشی روسیه

باله« نوروز» با طراحی رهبر اين گروه آناجانبازيان و موسيقی شهداد روحانی درچهل وهفمين برنامه جشن های کريسمس در«ميوزيک سنتر» لس آنجلس اجرا شد.


در مراسمی که هرسال در شب کريسمس در «ميوزيک سنتر» شهر لس آنجلس با حضور هنرمندانی از فرهنگ و قوميت های مختلف برگزار می شود برای نخستين بار يک گروه رقص ايرانی نيز به اجرای برنامه پرداخت.


گروه باله جانبازيان يکی از ۴۵ گروه هنری بود که از ميان صدها متقاضی هنرمند از اقوام و فرهنگ های مختلف ساکن شهرلس آنجلس برای اجرای برنامه ويژه شب کريسمس در «ميوزيک سنتر» و تالار باشکوه «دورتی چندلر» انتخاب شدند.

اين چهل و هفتمين برنامه جشن کريسمس است که هرساله با پيام «عشق و دوستی ميان مردم جهان» برگزار می شود و به مدت ۹ ساعت ادامه دارد و ورود به آن برای علاقمندان رايگان است.


من ايرانی هستم ، در ايران متولد شده ام در آنجا به مدرسه رفته ام و هميشه آنجا را وطن واقعی خود می دانم. اين موهبتی بوده است که بتوانم با استفاده از زمينه های قومی ارمنی و ايرانی ازاين هردو عامل در کارهای طراحی رقص استفاده کنم
آنا جانبازیان

گروه باله جانبازيان که از سال ها پيش در ادامه راه استاد فقيد باله ايران «سرکيس جانبازيان» در شهر لس آنجلس به فعاليت اشتغال دارد برای نخستين بار باله فولکلوريک «نوروز» را با طراحی رهبر اين گروه آناجانبازيان و موسيقی شهداد روحانی بر روی صحنه برد.


خانم جانبازيان که استوديوی باله او در شهر گلندل در حومه لس آنجلس قرار دارد به عنوان نماينده آمريکايی ايرانی تباراين ناحيه ايرانی نشين وهم چنين نماينده ارامنه اين شهر دربرنامه شب کريسمس به اجرای برنامه پرداخت.


هرچند جشن «کريسمس» سمبل بزرگداشت زاد روز پيامبر مسيحيان جهان است اما خانم جانبازيان در ارائه کار هنری خود به اين مناسبت کوشيده است تا به عنوان نماينده ای از هنر و فرهنگ ايرانی هنرفولکلوريک و اصيل ايران زمين را محور اصلی کار خود قرار دهد.


او می گويد:«من ايرانی هستم ، در ايران متولد شده ام در آنجا به مدرسه رفته ام و هميشه آنجا را وطن واقعی خود می دانم. اين موهبتی بوده است که بتوانم با استفاده از زمينه های قومی ارمنی و ايرانی ازاين هردو عامل در کارهای طراحی رقص استفاده کنم».


خانم جانبازیان می افزاید:« من موسيقی زيبای شهداد روحانی را انتخاب کردم و تم «نوروز» را به آن اضافه کردم چرا که از نظرمن اين نيز دقيقا همان پيام کريسمس را به همراه دارد. پيام عشق، آشتی و شادی در زندگی ».


مجری برنامه پس از توضيح کوتاهی از جشن نوروز ايرانيان به همراه رقصندگان گروه باله جانبازيان با لباس های حرير سفيد و بنفش پيش از آغاز برنامه با صدها تماشاگر همصدا شدند و به دو زبان فارسی و انگلیسی سه بار کلمه «عشق» را تکرار کردند و سپس موسيقی آغاز شد.


XS
SM
MD
LG