لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۶

شورای اطلاع رسانی آمريکا ارسال پارازيت توسط ايران را محکوم کرد


شورای اطلاع رسانی دولت آمريکا ( بی بی جی) در بيانيه ای که روز سيزدهم ژانويه منتشر شد، ايجاد اختلال عمدی در پخش برنامه های راديويی و تلويزيونی بين المللی برای ايران را نقض و تهديدی برای حقوق بشر دانسته و به شواهد جديدی اشاره کرده است که نشان می دهد اکنون برخی از اين پارازيت ها و اختلال امواج از خاک سوريه ارسال می شوند.

« آندره مندز » مدير بخش فنی، خذمات و نوآوری در شورای اطلاع رسانی دولت آمريکا گفت:« محل ارسال پارازيت و اختلال های اخير در امواج ماهواره يوتل ست نقطه ای در اطراف شهر دمشق است. پخش برنامه های فارسی صدای آمريکا و شبکه بی بی سی تحت تاثير اين اختلال ها قرار گرفته اند.»

« والتر ايزاکسون »، مدير شورای اطلاع رسانی دولت آمريکا نيز اعلام کرد:« اين نکته را همه بايد بدانند که محل ارسال پارازيت و امواج مسدود کننده پخش برنامه های ما برای ايران نقطه ای در خاک سوريه است.»

علاوه براين به گفته « آندره مندز» پخش اين پارازيت ها و امواج مزاحم روی پخش برنامه تلويزيون «الحره»، راديو « سوا» ، «راديو فردا» و چند برنامه ديگر از شبکه « صدای آمريکا» تاثير گذاشته است.

شورای اطلاع رسانی دولت آمريکا درقطعنامه ای که در جلسه روز سيزدهم ژانويه به تصويب رساند از شرکت کنندگان در کنفرانس جهانی ارتباطات که در شهر ژنو برگزار خواهد شد و همينطور از مديران صنايع ماهواره های ارتباطاتی خواست «اين اقدامات غيرقانونی را محکوم کرده و با آن مقابله کنند»

در بخشی از قطعنامه مصوب شورای اطلاع رسانی دولت آمريکا گفته می شود:« اين نهاد از موضع دولت آمريکا قويا حمايت می کند که نقض و يا ايجاد اختلال در گردش آزادانه اطلاعات و آزادی رسانه ها به معنای نقض حقوق بشر، خطری برای آزادی بيان و ناقض اصل نوزدهم منشور جهانی حقوق بشر است.»

ماه گذشته نيز گروهی از رسانه های بين المللی از جمله « صدای آمريکا»، « بی بی سی »، « دويچه وله»، «راديو تلويزيون بين المللی فرانسه» و « راديو بين المللی هلند» به پخش پارازيت و امواج مسدود کننده توسط حکومت ايران اعتراض کردند.

شورای اطلاع رسانی دولت آمريکا يک نهاد مستقل و فدرال است که بر فعاليت های رسانه ای دولت آمريکا و ساير رسانه های برونمرزی در اين کشور نظارت می کند که وظيفه آن اطلاع رسانی، برقراری ارتباط و تشويق مخاطبان به مشارکت در مباحث مربوط به دفاع از دمکراسی و آزادی بيان در سراسر جهان است.

مجموعه فعاليت های رسانه ای که زير نظر اين نهاد انجام می شود در بيش از صد کشور جهان پخش شده و حدود ۱۸۷ ميليون نفر مخاطب را در برمی گيرد. شبکه های رسانه ای که زير نظر اين نهاد فعاليت می کنند عبارتند از :« صدای آمريکا »، « راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی»، « شبکه های اطلاع رسانی خاورميانه مثل تلويزيون الحره و راديو سوا»، « راديو آسيای آزاد» و « دفتر رسانه های کوبا ( راديو و تلويزيون مارتی)».
XS
SM
MD
LG