لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۲

بکهام از رئال به گالاکسی رفت


دیوید بکهام کاپيتن ۳۱ ساله پيشين تيم ملی انگليس سعی خواهد کرد اين ورزش را در آمريکا به درجه های بالاتر و تازه تری برساند
دیوید بکهام کاپيتن ۳۱ ساله پيشين تيم ملی انگليس سعی خواهد کرد اين ورزش را در آمريکا به درجه های بالاتر و تازه تری برساند

ديويد بکهام برای بازی در تيم لس آنجلس گالاکسی، رئال مادريد را ترک می کند تا رهسپار ليگ بزرگ فوتبالMajor League Soccer در ايالات متحده امريکا شود .


خبرگزاری فرانسه گزارش داد که کاپيتن ۳۱ ساله پيشين تيم ملی انگليس سعی خواهد کرد اين ورزش را در آمريکا به درجه های بالاتر و تازه تری برساند، در جايی که يک بار په له با حضورش تماشاگر آمريکايی را متوجه فوتبال کرد .


من تا حالا برای دو تيم از بزرگترين باشگاه های جهان بازی کرده ام . من ۱۵ سال در بالا ترين سطح فوتبال جهان توپ زده ام و حالا گمان می کنم به مبارزه در شکل ديگری نياز دارم
دیوید بکهام

باشگاهی در کنار آکادمی بکهام


قرار داد بکهام با گالاکسی پنج ساله برآورد شده است و اين تيمی است که محل آن در نزديکی مدرسه ورزشی ( اسپورتس آکادمی ) کاليفرنيای جنوبی متعلق به بکهام قرار دارد.


بکهام در گفت و گو با «يواس» گفت: «من تا حالا برای دو تيم از بزرگترين باشگاه های جهان بازی کرده ام . من ۱۵ سال در بالا ترين سطح فوتبال جهان توپ زده ام و حالا گمان می کنم به مبارزه در شکل ديگری نياز دارم».


قرار داد بکهام با رئال مادريد درپايان اين فصل فوتبال به پايان می رسد و مقامات رئال مادريد برای نگاهداشتن بکهام تا سال ۲۰۰۹ در سانتياگو برنابو ( ورزشگاه اختصاصی رئال مادريد) در مورد عقد قرار دادی تازه، مذاکراکراتی را با او داشتند .


در روز چهارشنبه از سوی پريداگ مياتوويچ، مدير ورزشی رئال مادريد چنين نقل قول شد که او به شبکه اسکای ايتاليا اظهار کرده است قرار داد بکهام تمديد نخواهد شد .


اما باشگاه سپس با انکار اين که ستاره خط ميانی در آستانه رفتن است، بر اين پافشاری کرد که مذاکرات بر سر قرار داد تازه هنوز در جريان است .


طبق مقررات فيقا، بکهام از اول ژانويه امسال حق مذاکره با ديگر باشگاه ها را دارد زيرا او در شش ماه آخر مدت قراردادش بسر می برد .


سايمون اوليويرا، سخنگوی بکهام هفته پبش گفت که بکهام در هنگام نقل و انتقالات ماه ژانويه رئال مادريد را ترک خواهد کرد . اما با توجه به اين که فصل فوتبال ام ال اس ( ليگ بزرگ فوتبال ) از ماه آوريل شروع می شود، خروج زود هنگام به او اجازه می دهد که وقتی مسابقه های فوتبال امريکا شروع شد او در زمين بازی باشد و نه دير تراز آن .


بکهام به همراه زين الدين زيدان، رونالدو، روبرتو کارلوس و لوييس فيگو، يکی از شاخص ترين چهره هايی بود که مجموعه آنها به«گالاتيکوس» ( کهکشان ) شهرت يافت

بکهام، که پبش از رئال همه عمرحرفه ای اش را در منچستر يونايتد گذرانده بود، پس از درگيری با مرد اول اولد ترافورد، سر الکس فرگوسن، در سال ۲۰۰۳ به رئال مادريد پيوست .


کهکشان ستارگان رئال


او به همراه زين الدين زيدان، رونالدو، روبرتو کارلوس و لوييس فيگو، يکی از شاخص ترين چهره هايی بود که مجموعه آنها به« گالاتيکوس» ( کهکشان ) شهرت يافت . اما درزمان بکهام رئال مادريد در اسپانيا به هيچ يک از جام های مهم دست نيافت و او خودش هم از تيم اول کنار ماند .


هنگامی که بکهام در تيم شروع کننده بازی جای نگرفت و بر روی نيمکت ذخيره ها نشست، او به يک فوق ستاره طلسم شده بدل شد .


حالا او می خواهد تماشاگران امريکايی را متوجه ورزشی کند که در مقايسه با بيسبال، بسکتبال و فوتبال امريکايی، کمتر توجه به فوتبال از نوع ساکر داشته اند .


فعاليت های بيرون از زمين فوتبال


اين انتقال امريکايی زمينه روشنی هم برای حمايت کنندگان حقوقی او خواهد بود که بنا بر گزارش برای يک سال، ۲۰ ميليون دلار بابت امضای طلايی او پرداخت کرده اند .


XS
SM
MD
LG