لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۵

بايدن: مردم ايران متحد ما هستند


سناتور جوزف بایدن رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا
سناتور جوزف بایدن رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا

در واکنش به گزارش سالانه وضعيت کشور جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، جوزف بايدن سناتور بلند پايه حزب دمکرات از ايالت دلور و رييس کميته روابط خارجی سنا در گفت وگو با مهتاب فريد می گويد جرج بوش رييس جمهوری برای اعلام جنگ با ايران نيازمند کسب اجازه از کنگره است.


اگر فقط هم به خاطر مردم ايران هم باشد ما بايد بحث و مذاکره کنيم. مردم ايران متحد ما هستند حتی آن دسته از مردم ايران که از حکومت شان نفرت دارند در صورت حمله از ما حمايت نمی کنند
سناتور جوزف بایدن

بخشی از گفت وگو با جوزف بايدن را از نظر می گذارنيد.


شما اخيرا در جلسه کميته روابط خارجی سنای آمريکا به وزير امورخارجه آمريکا خاطر نشان کرديد که رييس جمهوری آمريکا بايد از کنگره آمريکا برای هرگونه عمليات اقدام نظامی عليه ايران نيازمند تصويب کنگره است.


بگذاريد دوباره و با تاکيد بگويم، رييس جمهوری اجازه جنگ با ايران را ندارد، او می تواند به منظور تعقب و دستگيری کسانی که آمريکايی ها را می کشند از مرز عبور کند او در حقيقت می تواند کسانی را که به ما خمپاره می اندازند بگيرد.


اما رفتن به ايران و سعی در گرفتن و سعی در سيستم اتمی آنها و سعی در خارج کردن هرجه آنها دارند به معنی اعلام جنگ است. او به تنهايی اجازه اين کار را ندارد.


پس چطور بايد با آقای احمدی نژاد رفتار کرد؟


احمدی نژاد از داخل متوقف خواهد شد.او مشکلات خود را دارد. شما اين کشور را خيلی خوب می شناسيد. حقيقت اين است که همه فکر می کنند که احمدی نژاد همه عمليات را اداره می کند اما او بايد خود را با نظام دينی تطبيق دهد که از او خشنود نيست.


او مسوول ۷۲ ميليون نفر است که نيمی از آنها راه اورا نمی پذيرند. چيزی که ما فراموش می کنيم که بايد با احمدی نژاد و نظام دينی برخوردکند، مردم هستند. تنها مردمی که از مديترانه تا هيماليا ما در ميان آنها محبوب هستيم.


اگر فقط هم به خاطر مردم ايران هم باشد ما بايد بحث و مذاکره کنيم. مردم ايران متحد ما هستند شما از من بهتر می دانيد که حتی آن دسته از مردم ايران که از حکومت شان نفرت دارند در صورت حمله از ما حمايت نمی کنند.


سناتور نورم کلمن: مردم ايران تصميم خواهند گرفت


سناتور نورم کلمن جمهوريخواه از ايالت مينسوتا در باره استراتژی «تغيير رژيم» به مهتاب فريد خبرنگار راديوفردا گفت : «اين تصميم خود ايرانی ها است. من فکر نمی کنم که آمريکا به خواهد بانی تغيير رژيم در ايران باشد. من فکر می کنم بسياری از مردم ايران تا آنجايی که می توانند اعتراض خود را نسبت به دولت احمدی نژاد ابراز می کنند. اما زمانی که چهارو پنج سال پيش جوانان اعتراض کردند آنها با حشونت سرکوب شدند».


او افزود:«ايالات متحده بايد به نحو احسن از عناصر دمکراسی در ايران حمايت کند. اما مردم ايران هستند که آينده سياسی خود را تعيين می کنند».


XS
SM
MD
LG