لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۰

بوش ميزبان اجلاس بین المللی درباره بحران مالی


جرج بوش که روز شنبه با نيکلا سارکوزی، رييس جمهوری فرانسه، و خوزه مانوئل بارسو، رييس کميسيون اروپا، در مورد بحران مالی در جهان در کمپ ديويد، در ايالت مريلند، ديدار و گفت وگو کرد،
(عکس از AFP)
جرج بوش که روز شنبه با نيکلا سارکوزی، رييس جمهوری فرانسه، و خوزه مانوئل بارسو، رييس کميسيون اروپا، در مورد بحران مالی در جهان در کمپ ديويد، در ايالت مريلند، ديدار و گفت وگو کرد، (عکس از AFP)

جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، روز شنبه گفت:آمریکا در آینده نزدیک ميزبان نشست بین المللی درمورد بحران مالی در جهان خواهد بود.


جرج بوش در اقامتگاه کمپ دیوید گفت:«ما با تقویت و مدرن کردن سیستم مالی کشورهای خود، کمک خواهیم کرد تا چنین بحرانی باردیگر رخ ندهد».


جرج بوش که روز شنبه با نيکلا سارکوزی، رييس جمهوری فرانسه، و خوزه مانوئل بارسو، رييس کميسيون اروپا، در مورد بحران مالی در جهان در کمپ ديويد، در ايالت مريلند، ديدار و گفت وگو کرد، تاریخ مشخصی برای این اجلاس بین المللی مشخص نکرد.


اما، نیکلا سارکوزی در این زمینه ابراز امیدواری کرد که این اجلاس پیش از پایان نوامبر برگزار شود.


به گفته يک مقام بلندپايه دولت آمريکا در اين اجلاس بین المللی در خصوص پاسخ جهانی به بحران مالی، ايده ها و راه حل های پيش روی برای ممانعت از وقوع چنين بحرانی در آينده و همچنين حفظ نظام بازار آزاد بحث و گفت وگو خواهد شد.


به گفته این مقام آمریکایی جرج بوش خواهان مشارکت و ارائه ايده ها از طرف کشورهای در حال توسعه و همچنين کشورهای پيشرفته در اين نشست است.


هدف این نشست دست یابی به برنامه ای برای اعمال تغييرات عمده در سيستم های نظارت بر بازارهای مالی برای جلوگیری از بروز بحران در آینده است


بحران مالی و اعتباری که طی ماه های اخير بازارهای جهانی را در هم کوبيد، باعث شده است تا امريکا و متحدان اروپايی اش را وادار کند تا در جستجوی راه حل هايی برای پايان دادن به شوک وارد شده به سيستم مالی باشند.


در همين حال تونی فرتو، سخنگوی کاخ سفيد، گفت:«بسياری از رهبران و اقتصادهای (جهان) ايده هايی برای بهبود سيستم مالی جهان دارند و ما بهتراست به ايده های خوب آنها گوش کنيم. من مطمئنم که رهبران اروپا پيشنهاد نخواهند کرد بدون توجه به خواست اقتصاد های ديگر ما به سادگی ساختار مورد نظر خود را تحميل کنيم».


سارکوزی، که کشورش رياست دوره ای اتحاديه اروپا را برعهده دارد، پيشتر گفته بود که منتظر است تا ببيند در نشست گروه هشت در نيويورک در ماه آينده چه تصميمی را اتخاذ خواهد شد.


در همين حال، جرج بوش در برنامه راديويی هفتگی خود بار ديگر در مورد طرح نجات مالی و اختصاص ۲۵۰ ميليارد دلار از آن برای خريد سهام برخی بانک های آمريکا، تاکيد کرد که دولت قصد ندارد به صورت يک سهامدار دائمی دربانک های خصوصی درآيد.


آقای بوش همچنين تاکيد کرد: دخالت دولت در بازار مالی محدود خواهد بود و هدف اين بوده است که پس از تثبيت بازارهای مالی، این بانک ها ترغيب شوند تا مجددا سهام خود را بخرند.


بحران مالی آمريکا که از ۱۳ماه پيش کليد خورده، در ماه های اخير وارد مرحله تازه ای شده و اميدها برای اين که اين بحران تنها به چند موسسه وام مسکن محدود شود به نااميدی تبديل شده بود. اکنون دولت با طرح نجات مالی می کوشد آرامش را به بازار های مالی برگرداند.


XS
SM
MD
LG