لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۴

هشدار جرج بوش درباره خروج شتابزده نيروها از عراق


جرج بوش بار دیگر هشدار داد خروج شتابزده نيرو ها نظامی از عراق علاوه بر از بین بردن دستاوردهای شکننده به دست آمده اخير، افراطی ها و ايران را جسور خواهد کرد
جرج بوش بار دیگر هشدار داد خروج شتابزده نيرو ها نظامی از عراق علاوه بر از بین بردن دستاوردهای شکننده به دست آمده اخير، افراطی ها و ايران را جسور خواهد کرد

جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، روز پنجشنبه هشدار داد خروج شتابزده نيرو ها از عراق دستاورد های شکننده به دست آمده اخير را ازميان برده و افراطی ها و ايران را جسور خواهد کرد.


آقای بوش افزود:«شکست در عراق افراط گرايان را جسور خواهد کرد. شکست در عراق به تبهکاران و قاتلان خواهد گفت که ايالات متحده ببر کاغذی است».


آقای بوش که در مراسمی در لاس وگاس برای تمدید يک قانون ضد تروريستی در آمریکا به مدت ۱۵ روز دیگر صحبت می کرد، افزود:«شکست در عراق، ايران را جسور خواهد کرد».


با این حال، رییس جمهوری آمریکا تصریح کرد که پیروزی درعراق پیام جالبی به ایران، همسایه شرقی این کشور، ارسال خواهد کرد.


جرج بوش در اظهارات خود به بهبود شرايط در عراق پس از «افزایش نیروها» اشاره کرد، اما او مشخص نکرد که به هنگام پايان دوره رياست جمهوری خود در ژانويه ۲۰۰۹ شمار نيروهای آمريکايی در عراق به چه میزان کاهش خواهد یافت.


در راستای استراتژی جديد آمريکا در عراق، برای بهبود اوضاع امنيتی اين کشور، رييس جمهوری آمريکا تصميم گرفت در سال گذشته میلادی دستکم ۳۰ هزار سرباز اضافه به عراق اعزام شوند.


جرج بوش، همچنین، با اشاره به اين که «خيلی ها می پرسند: آقای رييس جمهور گام بعدی چيست؟» در توضيح پاسخ خود به اين افراد گفت: «ما خيلی بيشتر از آن چيزی که می بايست در اين صحنه جنگ عليه ترور پيش رقته ايم که بخواهيم نامطمئن عمل کنيم که ما پيروز خواهيم شد».


  • «شکست در عراق افراط گرايان را جسور خواهد کرد. شکست در عراق به تبهکاران و قاتلان خواهد گفت که ايالات متحده ببر کاغذی است».
جرج بوش

رييس جمهوری آمريکا با اشاره به اين که انتظار می رود که تقريبا ۲۰ هزار نيروی نظامی آمريکا تا ماه ژوئيه به کشورشان بازگردند، تصريح کرد :«هر نوع کاهش نيروها در آينده مبتنی بر نظر فرماندهان و شرايط خواهد بود».


آقای بوش تصریح کرد: پیروزی در عراق حیاتی است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای بوش نشان داده است به رغم انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری در ماه نوامبر برای حزب جمهوری خواه، ميزان حمايت افکار عمومی از جنگ عراق تاثيری در تصميم وی در خصوص شمار نيروهای نظامی آمريکايی حاضر در عراق نخواهد داشت.


رييس جمهوری آمريکا با اشاره به اين که «افزايش نيرو در عراق موثر بوده است»، گفت:«من براساس ميزان موفقيت در عراق تصميم خواهم گرفت».


جرج بوش کاهش خشونت های فرقه ای و قومی در عراق و بهبود وضع زندگی مردم را مولفه های مثبت اين استراتژی جدید ارزيابی کرد.


رييس جمهوری آمريکا وعده داده بود در صورت خاتمه یافتن خشونت های قومی و فرقه ای، نيروهای امنيتی عراق در ماه نوامبر مسئوليت برقراری نظم را در سراسر عراق برعهده بگیرند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، سال ۲۰۰۷ يکی از مرگبارترين سال ها پس از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ برای نيروهای آمريکايی بوده است و مقام های عراقی می گويند احتمالا تا سال ۲۰۱۰ قادر نخواهند بود کنترل امنيتی کشور را برعهده بگيرند.


XS
SM
MD
LG