لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۵

مارتين اسکورسيزی در جشنواره کن


مارتين اسکورسيزی اعلام کرد که در زمان شصتمين دوره جشنواره کن که از ۱۶ تا ۲۷ ماه مه امسال برگزار خواهد شد؛ فعاليت «بنياد سينمای جهان» را آغاز خواهد کرد
مارتين اسکورسيزی اعلام کرد که در زمان شصتمين دوره جشنواره کن که از ۱۶ تا ۲۷ ماه مه امسال برگزار خواهد شد؛ فعاليت «بنياد سينمای جهان» را آغاز خواهد کرد

مارتين اسکورسيزی، فيلمساز شهير و برنده جايزه اسکار بهترين فيلم و بهترين کارگردانی به خاطر فيلم «از دست رفته»، قرار است روز پنچشنبه ۲۴ ماه مه در چارچوب شصتمين دوره جشنواره فيلم کن، کارگاه آموزش ساخت فيلم با نام «درس سينما» بر پا کند.


اين کارگاه که پيش از اين توسط فيلمسازان بزرگی چون استفن فريرز، نانی مورتی، ونگ کار وای و سيدنی پولاک نيز برگزار شده بود؛ برای دانشجويان رشته سينما و سينمادوستان برگزار خواهد شد و در آن اسکورسيزی روش خلق اثر سينمايی را تدريس خواهد کرد.


مارتين اسکورسيزی پيش از اين، در سال ۱۹۷۶ با فيلم «راننده تاکسی» نخل طلايی کن و در سال ۱۹۸۵ جايزه بهترين کارگردانی جشنواره کن برای فيلم «بعد از ساعت‌ها» را از آن خود کرد و در سال ۱۹۹۸ نيز ریيس هيئت داوران جشنواره کن بود.


مارتين اسکورسيزی در سال ۱۹۷۶ با فيلم «راننده تاکسی» نخل طلايی کن و در سال ۱۹۸۵ جايزه بهترين کارگردانی جشنواره کن برای فيلم «بعد از ساعت‌ها» را از آن خود کرد و در سال ۱۹۹۸ نيز ریيس هيئت داوران جشنواره کن بود

اسکورسيزی همچنين اعلام کرد که در زمان شصتمين دوره جشنواره کن که از ۱۶ تا ۲۷ ماه مه امسال برگزار خواهد شد؛ فعاليت «بنياد سينمای جهان» را آغاز خواهد کرد. اين «بنياد» به منظور حفظ و بازسازی آثار مهم سينمای جهان شکل می گيرد.


در مراسم پايانی جشنواره کن امسال، اسکورسيزی جايزه «دوربين طلايی» اين جشنواره را به بهترين فيلم ِ کارگردانی که نخستين فيلم خود را ساخته است، اهدا خواهد کرد. عباس کيارستمی، فيلمساز مطرح ايرانی نيز در سال ۲۰۰۵ رییس هيئت داوران بخش «دوربين طلايی» جشنواره کن شده بود.


فيلم های انتخابی برای شصتمين دوره جشنواره فيلم کن قرار است در روزهای ميانی ماه آوريل و از طريق کنفرانس مطبوعاتی اعلام شود.


استفان فريرز، فيلمساز و فيلمنامه نويس بريتانيايی که امسال فيلم «ملکه» از وی جزو نامزدهای اسکار برای بهترين فيلم بود؛ قرار است رياست هيئت داوران بخش اصلی شصتمين دوره جشنواره کن را به عهده گيرد و پاسکال فران، فيلمساز زن فرانسوی که در سال های اخير موفقيت های زيادی در سينمای فرانسه داشته و آخرين فيلم او«Lady Chatterley»، بهترين فيلم سال فرانسه شناخته شد؛ رئيس هيئت داوران بخش «نوعی نگاه» خواهد بود.


XS
SM
MD
LG