لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۸

جُنگِ فرهنگی؛ انتخاب هيات دبيران کانون نويسندگان


جُنگِ فرهنگی؛ انتخاب هيات دبيران کانون نويسندگان پس از ۶ سال منع


بيرق «جنگ فرهنگی» شماره ۱۱ که اولين بار چندساعت پس از درگذشت خسرو شکيبايی پخش شد، به احترام اين هنرپيشه محبوب سينما و تئاتر ايران، نيمه افراشته بود. مطالب اين شماره عبارت بودند از:


  • در بخش مرور بر خبرها؛
  • يادی از خسرو شکيبايی؛
  • گزارش خبری سام هدی گزارشگر راديو فردا در امارات متحده عربی از نمايشگاه بيش از ۱۸۰ اثر نقاشی و حجمی پابلو پيکاسو در ابوظبی؛
  • گفت وگوی ويژه در باره انتخابات هيات دبيران «کانون نويسندگان ايران» کانون با شيوه ای ابتکاری برای اولين بار پس از شش سال منع تجمع اعضای اين کانون با اکبر معصوم بيگی عضو جديد هيات دبيران کانون؛
  • در صفحه کتاب فرج سرکوهی نويسنده و منتقد و معرفی: «مثنوی معنوی» با تاليف و توضيحات استاد جلال الدين همايی و مقدمه دکتر مهدی محقق؛ و ترجمه غلامحسين ميرزا صالح از کتاب «باخ، فيلسوف نغمه ها» نوشته دنيس آرنولد نويسنده زبر دست بريتانيايی؛

و در بخش ۵ دقيقه با موسيقی: شهرام ميريان گزارشگر راديو فردا در کلن با نگين جعفری ترانه نويس و خواننده جوان ايرانی تبار مقيم سوئد گفت وگويی انجام داده است.


نگين جعفری که متن بسياری از ترانه های خواننده های موفق آمريکايی، استراليايی، آلمانی و ژاپنی را نوشته است که آلبوم هايی با فروش ميليونی به بازار ارائه کرده اند (برنده چند جايزه صفحه طلايی برای ساختن ملودی)


هدف از تهيه برنامه «جنگ فرهنگی»، طرح بحث، در حوزه های فرهنگ وهنر و نيز تحليل و تمرکز بيشتر بر خبرها، وقايع با اهميت ، نارسايی ها ، مشکلات و نيز نقاط قوتی است که در اين قلمرو مهم به چشم می خورد.


در اين برنامه هفتگی، سعی بر آن است که از اهل قلم ، فرهنگ و هنر ايران از سراسر جهان و البته داخل ايران، ( در حد فرصت کوتاه ۲۴ دقيقه ای) دعوت به گفت و گوهای صريح و بی پرده شود. اگر چه با اهالی قلم وفرهنگ و هنر ساير کشورها نيز به فراخور خبر و وقايع اين حوزه، گفت و گوهايی خواهيم داشت.


سه بخش فعلاً ثابت در اين برنامه هفتگی خواهيد شنيد: مرور بر تازه ترين خبرهای فرهنگی و هنری به همراه گپ و گفت هايی با خبرسازان؛ «معرفی کتاب» در قالب گفت و گو با فرج سرکوهی (نويسنده و روزنامه نگار) با گزينش يکی دو کتاب تازه، به شرح و توصيف و اهميت آن کتاب ها و نويسندگانشان، و پنج دقيقه با موسيقی.


هر شماره از جنگ فرهنگی، ويژه موضوعی خاص است و گفت و گوی اصلی آن برنامه نيز، در باره همان موضوع خواهد بود.


علاوه بر آن، در هر شماره، مطالب ديگری نيز درکنار اين بخش های ثابت يا ويژه، خواهيد شنيد.
برای شنيدن مشروح اين برنامه، فايل صوتی آن را که در سمت چپ بالای همين صفحه جای گرفته باز کنيد.


«جنگ فرهنگی» را روزهای جمعه هر هفته، بعد از خبرهای ساعت هفت و نيم شب به وقت تهران می توانيد از راديو فردا بشنويد. باز پخش اول اين برنامه در مجله نيمه شب پس از خبرها ( ۳۰ دقيقه پس از نيمه شب) و باز پخش دوم در مجله نيمروزی بعد از خبرهای ساعت ۱۳ خواهد بود.



نشانی ايميل جنگ فرهنگی: Culture@Radiofarda.com


۴۲۰۷۳۳۵۹۵۵۵۵ : SMS شماره
شماره تلفن پيامگير: ۴۲۰۲۲۱۱۲۴۱۱۴


XS
SM
MD
LG