لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۳۲

جيمزباند و بازی در يک تريلوژی تخيلی


دانيل کريگ ۳۹ ساله با بازی در فيلم کازينو رويال در سال گذشته معروف شد.
دانيل کريگ ۳۹ ساله با بازی در فيلم کازينو رويال در سال گذشته معروف شد.

دانيل کريگ، بازيگر نقش جيمزباند، گفته که با بازی در فيلم قطب نمای طلايی The Golden Compass به يکی از آرزوها و تخيلات خود دست يافته است.


وی در جشنواره فيلم کن به خبرنگاران گفت: «زمانی که کودک بودم با آدم هايی که وجود خارجی نداشتند بازی می کردم. به همين خاطر اکنون نيز برای بازی در فيلم جديدم، قطب نمای طلايی The Golden Compass، مسئله ای ندارم.»


در اين فيلم دانيل کريگ در مقابل شخصيت های خيالی ای ايفای نقش می کند که بعدها قرار است توسط کامپيوتر خلق شوند.


دانيل کريگ ۳۹ ساله با بازی در فيلم کازينو رويال در سال گذشته معروف شد. در اين فيلم کريگ با بازی موفق خود خاطره نقش های شون کانری در سری فيلم های جيمزباند را زنده کرد. کازينو رويال موفق ترين و پرفروش ترين فيلم جيمز باند در تاريخ سينما شد و بيش از ۴۵۰ ميليون دلار فروش کرد

قطب نمای طلايی، به کارگردانی کريس ويتز، نخستين بخش از تريلوژی تخيلی His Dark Materials است که بر اساس رمانی به همين نام نوشته فيليپ پولمان، رمان نويس بريتانيايی ساخته شده است.


اين رمان در باره دختر دوازده ساله ای به نام ليرا، متعلق به دنيايی غير از دنيای ما و ماجراهای او است. ليرا در پی آزادی بهترين دوستش می رود و در اين راه می بايست خطرات بی شماری را پشت سر بگذارد. پولمان در رمان خود واقعيت های انسانی را با قدرت تخيل و همچنين دانسته های علمی آميخته است.


در کنار دانيل کريگ، به عنوان ماجراجويی جسور، نيکول کيدمن، ستاره سينما و برنده جايزه اسکار بهترين بازيگر زن در سال ۲۰۰۳ و اوا گرين، همبازی دانيل کريگ در کازينو رويال نيز بازی دارند.


قطب نمای طلايی، که با فيلم موفق ارباب حلقه ها مقايسه می شودT در اواخر امسال به روی پرده سينماها خواهد رفت.


دانيل کريگ می گويد: «من رمان ها را وقتی که منتشر شدند خواندم و با خواندنشان به خود گفتم اميدوارم روزی بتوانم در چنين نقش ماجراجويانه ای بازی کنم؛ داستانی که فراتر از يک داستان تخيلی است.» به همين خاطر جيمزباند فيلم کازينو رويال بلافاصله قرارداد بازی در اين تريلوژی را امضا کرد؛حتی اگر بازی در جيمزباند آتی در سال های بعد مشغله کاری او را زياد کند.


کريگ می گويد: «احمقانه است اگر به چيزی که اعتقاد داری عمل نکنی. سرم شلوغ خواهد شد اما همين خوب است؛ بايد کار کرد.»


دانيل کريگ ۳۹ ساله با بازی در فيلم کازينو رويال در سال گذشته معروف شد. در اين فيلم کريگ با بازی موفق خود خاطره نقش های شون کانری در سری فيلم های جيمزباند را زنده کرد. کازينو رويال موفق ترين و پرفروش ترين فيلم جيمز باند در تاريخ سينما شد و بيش از ۴۵۰ ميليون دلار فروش کرد.


پيش از اين پر فروش ترين فيلم جيمز باند «روزی دگر بمير» بود که حدود ۴۳۰ ميليون دلار درآمد داشت. کازينو رويال در ۶۴ کشور جهان به نمايش درآمد.


XS
SM
MD
LG