لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۷

در روزی چون امروز سوم بهمن


۲۸ سال پيش در روزی چون امروزدر سوم بهمن سال ۱۳۵۷ خورشيدی، آيت الله خمينی با صدور اعلاميه ای شورای سلطنت را غيرقانونی دانست
۲۸ سال پيش در روزی چون امروزدر سوم بهمن سال ۱۳۵۷ خورشيدی، آيت الله خمينی با صدور اعلاميه ای شورای سلطنت را غيرقانونی دانست

۳ بهمن ۱۳۸۵ خورشيدی – ۲۳ ژانويه ۲۰۰۷ ميلادی


۹۱ سال پيش در سوم بهمن سال ۱۲۹۴ خورشيدی در جريان جنگ جهانی اول چند نويسنده ايرانی در آلمان نشريه «کاوه» را به زبان فارسی منتشر کردند. کاوه را می توان نخستين نشريه فارسی ايرانی در اروپا به شمار آورد.


۲۸ سال پيش در روزی چون امروزدر سوم بهمن سال ۱۳۵۷ خورشيدی، آيت الله خمينی با صدور اعلاميه ای شورای سلطنت را غيرقانونی دانست. در همين روز برای هماهنگی نيروهای انقلابی در تهران کميته ای تشکيل شد و از کارکنان دولتی خواست تا به اعتصاب خود ادامه دهند.


در ۲۳ ژانويه ۷۴۲ سال پيش در ۱۲۶۵ ميلادی نخستين پارلمان در بريتانيا آغاز به کار کرد و عده ای از اشراف به عنوان نماينده به پارلمان راه يافتند

در ۲۳ ژانويه ۷۴۲ سال پيش در ۱۲۶۵ ميلادی نخستين پارلمان در بريتانيا آغاز به کار کرد و عده ای از اشراف به عنوان نماينده به پارلمان راه يافتند. نخستين پارلمان بريتانيا وسيله ای در دست پادشاه وقت بريتانيا بود.


۴۵۱ سال پيش در ۲۳ ژانويه ۱۵۵۶ ميلادی زمين لرزه مرگباری درايالت «شان سی» چين روی داد. در اين زلزله بيش از ۸۳۰ هزار تن از مردم چين جان باختند و شمار زيادی بی خانمان شدند.


در ۲۳ ژانويه ۱۹۱۱ ميلادی بر اثر فعال شدن يک آتش فشان در فيليپين، بيش از سه هزار تن از مردم آن کشور جان خود را از دست دادند. بسياری از جانوران و مزارع و جنگل ها نيز در اين حادثه نابود شدند.


۸۸ سال پيش در روزی چون امروز در ۲۳ ژانويه سال ۱۹۱۹ ميلادی «بنيتو موسولينی» حزب فاشيست را در ايتاليا تاسيس کرد. وی سه سال بعد به مقام نخست وزيری ايتاليا رسيد.


XS
SM
MD
LG